| کد خبر: 202058 |

افزایش هشت درصدی مسافران ناوگان عمومی کشور پس از سهمیه‌بندی بنزین

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس بررسی و ارزیابی‌های انجام شده، افزایش قیمت بنزین تقاضای مردم برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را هشت درصد افزایش داده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس بررسی و ارزیابی‌های انجام شده، افزایش قیمت بنزین تقاضای مردم برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را هشت درصد افزایش داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، داریوش باقرجوان روز شنبه در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از رانندگان و راهداران نمونه استان ایلام افزود: اجرایی شدن سهمیه‌بندی بنزین سبب شده است تا فعالیت در حمل و نقل عمومی دارای توجیه شود و زمینه برای توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین، تمایل مردم برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را افزایش داده است.  

وی با اشاره به نقش راهداران در بحث حمل و نقل برون شهری اظهار داشت: سلامت مسافران در جاده‌ها مرهون تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی آنهاست.

وی ویژگی اصلی حمل و نقل را تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر و فردایی بهتر دانست و افزود: راهداران با برخورداری از روحیه ایثار و گذشت در تمامی ایام سال تا پای جان برای نجات در راه‌ ماندگان تلاش می‌کنند و در ماموریت‌هایی خطیر و طاقت‌فرسا تمام تلاش خود را برای هموار کردن مسیر تردد هموطنان بکار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: برای توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش رغبت مردم به مسافرت با این ناوگان، باید ایمنی و ارتقای سطح خدمات و مشتری مداری رعایت شود.

باقرجوان تاکید کرد: مردم باید اعتماد کنند که حمل و نقل عمومی با کمترین مخاطره، به آنان خدمات‌رسانی می کند، البته اکنون شاهد آشتی مردم با حمل و نقل عمومی هستیم.

وی با اشاره به تردد میلیونی زائران از جاده‌های استان ایلام در ایام اربعین گفت: رانندگان در این ایام برگ زرین دیگری را در تاریخ به ثبت رسانده‌اند، در این ایام بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای چهارگانه وارد عتبات عالیات شدند که بیش ۶۱ درصد از مرز بین‌المللی مهران ورود و خروج داشتند.

باقرجوان تصریح کرد: تمام عوامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و صنوف حمل و نقل و رانندگان دست به دست هم دادند تا کنگره بزرگ اربعین ۹۸ با کمترین مشکل در بخش حمل و نقل انجام گیرد.

وی گفت: اگر امروز جاده‌های ایمن داریم و کاربران جاده‌ای به راحتی در جاده‌ها تردد دارند مدیون تلاش راهداران پرتلاش هستیم که در تمام فصول سال در حال خدمات‌رسانی به هموطنان هستند.

۵۰ درصد خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های جاده‌ای ایلام ترمیم شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این آئین گفت: در سیل فروردین ماه امسال ۲۲۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای این استان وارد شد که تا کنون ۵۰ درصد از این خسارت‌ها ترمیم و بهسازی شده است.

نوراله دلخواه افزود: شدت سیلاب بر اثر بارندگی‌های فروردین ۹۸، به بسیاری از تاسیسات زیربنایی این استان به ویژه در حوزه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی آسیب رساند.

وی با اشاره به اینکه این استان عملکرد خوبی را در زمینه بهسازی آسیب‌های ناشی از سیل در کشور داشته است، افزود: براساس برآوردهای اولیه توسط کارشناسان، ۸۱۰ کیلومتر از راه‌های استان بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اوایل سال جاری دچار خسارت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در ایام اربعین سال جاری یادآور شد: در این ایام تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

دلخواه از تردد سه برابری خودروها در محورهای مواصلاتی اصلی استان (ایلام - مهران و حمیل - سرابله - ایلام) در این ایام خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه ۱۲۷ هزار نفر در ایام منتهی به اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

دلخواه اظهار داشت: نگهداری ۲۵ کیلومتر راه، سه هزار کیلومتر خط کشی جاده، نصب ۳۰ کیلومتری نیوجرسی، یک هزار و ۷۰۰ مورد تابلو و ۹۶ کیلومتر روکش آسفالت از جمله اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.

در این آیین از رانندگان و راهداران نمونه استان ایلام تجلیل شد.

۲۶ آذر تا یکم دی ماه با عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.