| کد خبر: 202017 |

◄ تداوم پروازهای حاشیه‌ساز جهرم: پرواز مشهد-جهرم با 8 مسافر!

اوایل آذرماه سال جاری بود که خبر برقراری پرواز جهرم- مشهد با هواپیماهای ATR اعلام شد که بسیاری نقش فشار رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس را در برقراری این‌گونه پروازها بی‌تأثیر نمی‌دانند.

تین نیوز

اوایل آذرماه سال جاری بود که خبر برقراری پرواز جهرم- مشهد با هواپیماهای ATR اعلام شد که بسیاری به نقش تاثیرگذار یک نماینده مجلس  در برقراری این‌گونه پروازها اشاره کرده و این گونه برنامه‌های پروازی را «سفارشی» می‌دانستند.

به گزارش تین نیوز، در حالی کمتر از یک ماه از برقراری این پروازها نگذشته است که ظاهراً از این پرواز استقبال چندانی صورت نگرفته است و پرواز هفته گذشته در این مسیر تنها با 12 مسافر در مسیر رفت‌ و با 8 مسافر در مسیر برگشت انجام گرفته است.

فرودگاه جهرم حدود ۱۰ سال غیرعملیاتی بود که در سال 96 با هزینه 2 میلیارد تومانی پروازهای مسافری از این فرودگاه برقرار شد و در حال حاضر توسعه فرودگاه جهرم در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد؛ یکی از پروژه‌های این فرودگاه سالن انتظار فرودگاه جهرم با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال است و یکی دیگر از پروژه‌ها توسعه باند این فرودگاه برای نشست‌وبرخاست هواپیمای پهن‌پیکر است اما بسیاری توسعه این فرودگاه را به دلیل عدم استقبال مردم آن منطقه و زیان ده بودن این فرودگاه منطقی نمی‌دانند.

با وجود اینکه مسئولان تداوم برقراری پرواز جهرم-مشهد را بسته به تقاضای مردم اعلام می‌کنند برخی دیگر معتقدند که فشارهای سیاسی، مانع از متوقف کردن پروازهای تهران-جهرم و مشهد-جهرم شده است.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر استان فارس دارای هفت فرودگاه در شهرهای شیراز، لار، لامرد، زرقان، جهرم، داراب و فسا است؛ اکنون فرودگاه‌های فسا و داراب غیرعملیاتی بوده و فرودگاه زرقان نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

photo_2019-12-21_10-29-57

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.