| کد خبر: 201980 |

ورود ۲۷۰ واگن جدید به ناوگان ریلی در آینده نزدیک

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شد، گفت: در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شد، گفت: در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: همکاری و تعامل با بخش غیردولتی یکی از اولویت‌های مهم شرکت راه‌آهن است و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه و مبادله اسناد آنها نشان می‌دهد که شرایط مناسبی در آینده خواهیم داشت.

وی افزود: خوشبختانه با امضای تفاهم‌نامه ۲ هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ ظرفیت‌های قانونی مناسبی در این بخش فراهم شده و تاکنون چند شرکت حمل‌ونقل ریلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مرحله نخست هم اکنون پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون، ۲,۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک آینده، ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ایران و ونزوئلا و ۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که نرخ سود آن در حوزه تولید واگن‌های باری ۱۳ درصد و در حوزه واگن‌های مسافری ۱۲ درصد تعیین شده است.

رسولی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش تمام دست اندرکاران بخش دولتی و غیردولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شده است و در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.