| کد خبر: 201953 |

◄ مشکلات پیمایشی شدن اختصاص سهمیه سوخت به سواری‌های کرایه

در مناطق مرزی و محروم، بیشتر ترددها از شهرهای کوچک حتی بزرگ به روستاها و قصبات است که فاقد محلی جهت صدور صورت وضعیت بوده و به صرفه هم نیست برای دو سه خودرو دفتر مربوطه تاسیس شود.

تین نیوز

در حالی‌که بر اساس تصمیم جدید مسئولان اجرایی مرتبط، تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان تاکسی سواری بین‌شهری مطابق میزان پیمایش مندرج در صورت وضعیت انجام می‌شود، یک راننده فعال در بخش سواری کرایه با بیان مشکلاتی که این طرح برای رانندگان به وجود می‌آورد، این اقدام را با توجه به شرایط موجود، غیر عملی توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، جلال سعیدی در شبکه‌های اجتماعی در بیان مشکلات این طرح نوشت: رانندگان بخش سواری وقتی از مبدأ حرکت به مقصد می‌رسند گاهی به تاریکی هوا بر می‌خورند و به‌دلیل نبود مسافر مجبورند با یک یا دو مسافر آن‌هم زیر قیمت و بیشتر اوقات خالی به مبدأ برگردند.

وی افزود: همچنین در مناطق مرزی و محروم، بیشتر ترددها از شهرهای کوچک حتی بزرگ به روستاها است که فاقد محلی جهت صدور صورت وضعیت بوده و به صرفه هم نیست برای دو سه خودرو دفتر مربوطه تاسیس شود، ضمن این‌که در این مناطق هم مسافر یک‌طرفه بوده و رانندگان خالی و گاهی بایک مسافر برمی‌گردند که این تردد شامل صورت وضعیت درج نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: سهمیه سوخت سواری‌های کرایه بین شهری کافی نیست

این راننده تاکید کرد: بیشتر شهرستان‌هایی که رانندگان به انتقال مسافران به آنها مبادرت می‌کنند فاقد محل مناسب برای استراحت رانندگان مانند خوابگاه هستند و رانندگان مجبورند در خودروی خود استراحت کرده و برای در امان ماندن از سرما از بخاری و در گرمای شدید تابستان از کولر استفاده کنند که سوخت مصرف شده اگرچه از روی ناچاری است اما قابل محاسبه نیست.

وی در مورد لزوم درج شماره حساب شبای مالکان ناوگان سواری برای واریز مابه‌التفاوت قیمت سوخت سهمیه‌ای و آزاد نیز گفت: اجبار به ثبت اطلاعات شماره شبای حساب مالکان حقیقی خودرو در حالی مطرح شده است که اغلب خودروهای فعال در این بخش اقساطی خریداری شده و رانندگان به صورت قسطی اقدام به خرید آنها از مالکان اصلی کرده‌اند و تاپایان اقساط، خودرو به نام مالک اصلی می‌باشد.

به گفته وی بیش از 50 درصد ناوگان ناوگان فعال در این بخش این وضعیت را دارند.

سعیدی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که با توجه به موارد ذکر شده تکلیف رانندگان تاکسی‌های سواری‌کرایه چیست؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.