| کد خبر: 201898 |

سورنا ستاری:

◄ بازیگران سنتی حمل‌ونقل بازنده صد درصدی رقابت با استارتاپ‌ها هستند

​معاون علمی رئیس جمهور در اظهار نظری گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان در هفته 10 درصد رشد دارند که بهتر است شرکت‌های حال حاضر حمل و نقل با این شرکت‌ها رقابت نکنند.

تین نیوز

​معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان در هفته 10 درصد رشد دارند که بهتر است شرکت‌های حمل‌ونقل  با وضعیت فعلی که دارند با این شرکت‌ها رقابت نکنند.

به گزارش تین نیوز، سورنا ستاری در اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: خوشبختانه در پنج ماه اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه هوشمندسازی  حمل و نقل رخ داده است.

وی افزود: اخیرا توانستیم با شرکت‌های داخلی در حوزه ساخت تجهیزات رادارهای هواشناسی قراردادهایی منعقد کنیم و قرار بر این است که ساخت بخشی از این تجهیزات از طریق شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: هوشمندسازی‌ها در چند ماه اخیر در حوزه حمل و نقل روند رو به رشدی داشته اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

وی در خصوص تفاوت‌های بین هوشمندسازی و الکترونیکی کردن گفت: هوشمندسازی این نیست که دیتاهای معمولی را الکترونیکی کنیم بلکه در هوشمندسازی باید پلتفرومی ایجاد شود تا تعاملات و ارتباطات از این طریق باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازیگران سنتی حوزه حمل و نقل به هیچ عنوان نمی‌توانند با جوانان استارت‌آپی رقابت کنند گفت: بازیگران سنتی با ادامه این روند صد در صد بازنده هستند و تنها راه نجات آنها این است که در این پلت‌فروم‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: توصیه من به تمام بازیگران سنتی حوزه حمل و نقل این است که در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و اگر امروز وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند بازار را از دست می‌دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    در برابر تدابیر یک شبه دولت کنونی تدبیر و امید چه سنتی و چه صنعتی همه بازنده اند. برای اثبات این مهم باید کمی صبر کرد.

  • ناشناس 1 0


    عرضه و تقاضا
    ایجاد سالنهای اعلام بار
    بازارچه های بار آزاد
    شرکت محوری
    بومی گرایی
    کامیونهای شرکتی
    نوبت مجازی

    و هم اکنون استارتاپها
    تجربه ثابت کرده مدیران مختلف حتی توانایی اداره کردن حمل و نقل کشور در یک برنامه جامع را ندارند. وبا تغییر مدیران اولویت ها تغییر خواهد کرد.

    تنها رد پایی از خود به جای خواهند گذاشت.

    جناب ستاری اداره کردن حمل و نقل سنگین کشور از پشت میز،با نوشتن و سخنرانی امکان پذیر نیست.

    لطفا رابطه بین ماک، اینترناش،وایت،هوو،دانگ فنگ،تی 300،Gms،آیفا،بنز قپونی، با هوشمند سازی را برای ما توضیح دهید،شاید بیان این رابطه از طرف شما کمکی کند بتوانیم به شما و طرحهای کلان اعتماد کنیم.

    پائین نگه داشتن جایگاه اجتماعی رانندگان در چند دهه اخیر با هدف پی نبردن به حساسیت انجام کار از طرف متولیان دستگاهای مختلف امروز گریبان هوشمند سازی حمل ونقل را گرفته.

    لطفا توضیح دهید رابطه جایگاه اجتماعی و هوشمند سازی چیست؟
    لطفا توضیح دهید چه اقداماتی جهت بازگرداندن جایگاه اجتماعی رانندگان انجام داده داید؟

    توجه نداشتن به زیر ساخت و مسائل فرهنگی و اجتماعی و لجاجت برای اجرای طرحهای متولیان یکی از شاخصهای مهم مدیران است که ما مردم عادی با آنها خو گرفته ایم و خوب میدانیم اجرا شدن یا نشدن این گونه طرحها اگر منجر به فقر بیشتر ما نشود، تفاوت چندانی درکیفیت زندگی ما نخواهد داشت.

    سوق دادن مردم به سمت فقیر تر شدن روز به روز عریان تر میشود.
    اقتصاد دلال پرور
    اقتصاد دلال پرور
    اقتصاد دلال پرور

  • محسن متقین 1 0

    باسلام
    معاون محترم علمی رئیس جمهور واظهارات غیر علمی در هفته حمل ونقل


    براستی منظور ایشان از بازیگران سنتی حمل ونقل چه گروهی هستند ؟!

    آیا ایشان مطالعاتی در ترکیب تشکیل دهنده حمل کالا ی جاده‌ای کشور ومالکین کامیون ها دازند؟!

    آیا میدانند ارزش سرمایه گذاری بخش خصوصی در تأمین کامیون های حمل کالای جاده ای چقدر است ؟!

    آیا هرگز به عدد سرمایه بکارگرفته شده برای تأمین کامیون های موجود درکشور فکر کرده اند؟!

    آیا ایشان میدانند بیش از نود درصد مالکیت این کامیون ها متعلق به خودمالکین است که تحت پوشش هیچ شرکت فیزیکی ویا بازارگاهی قرار ندارند؟!


    آقای معاون علمی رئیس جمهور تاکنون کوچکترین تحقیقی درمورد راهکارهای ایجاد رابطه حقوقی لازم میان حمل کننده کالا (خودمالک )وصادر کننده سندحمل (بارنامه) نموده اند؟!

    چطور ایشان فکر میکنند استفاده از تکنولوژی نوین آی تی و ساخت چند اپلیکیشن توسط چند شرکت دانش بنیان ورشد ده درصدی درهفته ،میتواند بدون تعریف حقوقی جایگاه بخش خصوصی (خودمالک)بعنوان بزرگترین تامین کننده سرمایه این بخش موفق و پیروز و شکست دهنده بازیگران بقول ایشان سنتی باشند ؟!
    وقتی عدد سرمایه تخمینی بالغ بر دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان در بخش حمل کالای جاده ای متعلق به همین رانندگان وخودمالکینی است که با زحمات شبانه روزی همه زندگی آنها مشتی آهن پاره است که ارزش مجموع آن درمخیله شما نمی‌گنجد چگونه این جسارت وجود دارد که آنها را غیر مستقیم دعوت به دوئل با بازارگاهها وشرکت های دانش بنیان در بخش حمل ونقل مینمایید؟!

    سخنان شما به عنوان معاون محترم علمی رئیس جمهور در هفته حمل ونقل وبرای قدردانی از زحمات این قشر سرمایه گذار و گرداننده حمل ونقل جاده ای نه تنها پشتوانه علمی ندارد بلکه موجب ایجاد فضای ناامنی وتشنج دراین بخش خواهد شد.
    بهتر است بدنبال پیداکردن شیوه های علمی برای سامان بخشیدن به کامیون های خودمالک با ارزش بالغ بر دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان درقالب شرکت های تعاونی حمل ونقل خودمالک ویا خود راننده باشید وروش هایی رابرای کاهش بروکراسی های اداری وپیچ وخم های موجود دراین راه باشید.

    محسن متقین ۹۸/۰۹/۲۹

  • کورش فلاحی 0 0

    به نام خدا
    جناب ستاری هیچ انسانی از پیشرفت بدش نمیاید .
    اما تقریبا اکثریت مردم از بلف زدن مسئولی که از زیر ساختهای طرحش یا بی اطلاع است یا سعی در مخفی کردن واقعیت میکند بیزارند .
    لطفا شعور مردم را به بازی نگیرید .
    به جای ایجاد جنگ روانی بهترست در جهت خدمت به کشور ومردم گام بردارید .کشور احتیاج به سازندگی دارد نه تخریب .