| کد خبر: 201884 |

آغاز توسعه بندر جاسک با تبدیل آن به منطقه آزاد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با تبدیل جاسک به منطقه آزاد در محدوده کوه‌مبارک، در کنار توسعه بندر چابهار از امروز توسعه بندر جاسک را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با تبدیل جاسک به منطقه آزاد در محدوده کوه‌مبارک، در کنار توسعه بندر چابهار از امروز توسعه بندر جاسک را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در مراسم هفته گرامیداشت حمل و نقل و در همایش جذب سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر اظهار داشت: در سال 62 تمام کامیون‌های کشور در چنین روزی به فرمان امام خیمنی لبیک گفتند و به سمت بنادر جنوبی و به ویژه بندر امام سرازیر شدند تا تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر انجام شود.

وی با بیان انیکه ما همواره از دریا صحبت می‌کنیم اما به صورت تاریخی هر بار که به دریا رسیدیم اقدامات در این حوزه متوقف شد گفت: از موهبت‌های الهی در نوار ساحلی آنطور که باید استفاده نکرده‌ایم و ایجاد بیش از 4000 شغل در حوزه دریا عدد بسیار کمی است و هنوز هم از اقتصاد دریامحور بی‌بهره مانده‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه نگاه اقتصاد دریامحور و سیاست‌های ابلاغی که پیش روی ما است ایجاب می‌کند نگرش‌های مدیریتی خود را بر مبنای توسعه بخش دریا تنظیم کنیم، گفت: یکی از نشانه‌های تحقق اقتصاد دریامحور ایجاد فرصت اشتغال در بنادر است و با تولید بار در جهت تامین نیازهای داخلی و نفوذ در بازار بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته به طور ویژه پس‌کرانه‌های بنادر را توسعه دادیم و هر بار که سیستم مدیریتی انگیزه داشت شاهد رشد و توسعه بنادر بودیم و هر بار که سیستم مدیریتی تنبل بود، از توسعه عقب ماندیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با تسهیل‌گری و روان‌سازی توانست جذب سرمایه‌گذاری را افزایش دهد و سرمایه‌گذاران در جهت توسعه و شکوفایی اقتصادی دریامحور وارد این حوزه شدند.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: اگر فرصتی باشد می‌توانیم از فرصت ایجاد مناطق آزاد در بنادر استفاده کنیم و اگر هم امکان تبدیل بنادر به مناطق آزاد نبود می‌توانیم از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بهره‌مند شویم.

اسلامی با بیان اینکه باید تعاملات بین‌المللی را افزایش داد، گفت: یکی از اهداف استراتژیک کشور قطع وابستگی به نفت است که شاهد ایجاد بسترهایی برای تحقق این هدف هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعاملات بین‌المللی در سال 98 گسترش قابل *توجهی پیدا‌ کرده است، گفت: افزایش تعاملات بین‌المللی می‌تواند منجر به رفع موانع و ناهمواری‌ها در مسیر توسعه شود.

اسلامی تاکید کرد: با تبدیل جاسک به منطقه آزاد در محدوده کوه‌مبارک، در کنار توسعه بندر چابهار از امروز توسعه بندر جاسک را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.