| کد خبر: 201864 |

لزوم بهره گیری از سامانه هشدار سریع زلزله در مترو

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر بهره گیری از دستاوردهای هوشمند سازی در مجموعه برنامه‌های مدیریت بحران بر ضرورت پیش بینی سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیر سحطی و مترو تاکید کرد.

تین نیوز

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر بهره گیری از دستاوردهای هوشمند سازی در مجموعه برنامه‌های مدیریت بحران بر ضرورت پیش بینی سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیر سحطی و مترو تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گروه شهری خبرگزاری فارس، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در هفتمین نشست کمیته عملیاتی واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی که با حضور رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران و سایر اعضای این کمیته در محل سالن جلسات شورای شهر تهران برگزار شد، تصریح کرد: برای پیشگیری و کاهش خطرپذیری، مقوله هوشمند سازی با هدف بالابردن ایمنی مترو در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران ضروری و  با اهمیت است.

کرمی محمدی با بیان اینکه فعالیت های وسیعی در خطوط 6 و 7 مترو انجام گرفته است افزود: با توجه به مخاطره زلزله تهران و ضرورت افزایش آمادگی، پیش بینی و بکار گیری سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیر سطحی به خصوص در مترو می تواند موثر باشد.

در این جلسه همچنین، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر ایمنی سازی خطوط مترو گفت: ایمن سازی و مناسب سازی خطوط مترو چه آنها که در دست بهره برداری است و چه خطوط قدیمی برای تمام گروه های شهروندان بخصوص معلولان باید مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه در خطوط 6 و 7 این ایمن سازی در حال انجام است.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه ساخت و بهره برداری خطوط مترو بسیار پر هزینه است افزود: سازمان آتش نشانی باید با تهیه چک لیستی از اولویت های ایمنی شامل تونل و ایستگاه های مترو اقدامات لازم و ضروری را اعلام نماید و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و شرکت مترو نیازهای ایمنی این شبکه حمل و نقل را تامین نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.