| کد خبر: 201841 |

◄ چه زود فراموش شدیم

رانندگان رادمردی سردادند و در زیر آتش و بمب‌های هواپیماهای دشمن بنادر را تخلیه کردند و برگ زرینی از خودگذشتگی مردان این سرزمین در راه وطن از خود به‌جای گذاشتند.

تین نیوز

26 آذر روز حمل ونقل و رانندگان بر تمام زحمتکشان این عرصه مبارک باد. این روز مصادف است بافرمان تاریخی امام راحل برای تخلیه بنادر.

مدتی از جنگ گذشته بود، بندر خرمشهر در دست دشمن تا دندان مسلح بعثی، بود آبادان در محاصره بود هرلحضه بیم آن می رفت که بندر ماهشهر و امام خمینی (بندرشاهپور) مهمترین بندر تجاری ایران به سرنوشت خرمشهر دچار شود.

۲۶ آذر 62 امام راحل فرمان تاریخی تخلیه بنادر که از زمین، هوا و دریا در زیر آتش دشمن بود را صادر کرد. این دیگر کار نظامیان نبود، دریادلانی می‌طلبید که با جان و مال خود به استقبال خطر می‌رفتند. رانندگان رادمردی سردادند و در زیر آتش و بمب‌های هواپیماهای دشمن بنادر را تخلیه کردند و برگ زرینی از خودگذشتگی مردان این سرزمین در راه وطن از خود به‌جای گذاشتند. ۲۶ آذر امسال،  36سال از آن حماسه گذشته است.

ولی افسوس که زود فراموش شدیم!

همکار عزیز ناراحت نباش اگر می‌بینی قیمت اتوبوس بالای سه میلیارد رسیده است، تولیدکنندگان دلار ۴۲۰۰تومانی گرفته‌اند ولی چند نفر سرمایه‌دار با قیمت یک سوم بازار اقدام به خرید کرده‌اند و الان بازار سیاه راه انداخته‌اند.

همکار عزیز ناراحت نباش، بزرگترین متولی در مراسم اربعین حسینی شما بودید ولی شرکت‌های مسافربری و شهرداری‌ها از شما ها دوبرابر کمیسیون و عوارض شهرداری کم کرده‌اند.

همکار عزیز ناراحت نباش اگر یک روز در برف و بوران بمانی یا خودرویت خراب شود باید جریمه یک روز تاخیر به تامین اجتماعی دو برابر را پرداخت کنی ولی پول آزمایش و هزینه پزشکی کارت سلامت شامل بیمه نمی‌شود.

همکار گرامی ناراحت نباش اگر همه نگاه‌ها از بالا به سمت شما است ولی هیچ رابطه کارگر کارفرمایی نداری، نه بیمه بیکاری و نه حق سنوات. اگر یک لحظه چشم شما بسته شود جان خود و مسافران را گرفته‌اید ولی شغلت جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود.

به ما می‌گویند شاهرگ حیاتی؛ آیا این شاهرگ باید حمایت شود یا فدای عده‌ای سودجو شود؟

همکار عزیز ناراحت نباش اگر می‌بینی در پایانه‌ها، اتوماسیون بار راه‌اندازی شده است و از مبلغ کل کرایه بار به شما ۳۰ درصد تعلق می‌گیرد در مقابل اعمال قانون در صورت کشف کالای قاچاق برای شماست.

همکار عزیز ناراحت نباش اینان مارا ندیده‌اند در هشت سال دفاع مقدس بازوی رزمندگان بودیم که نیروهای عملیاتی را از این منطقه به آن منطقه جابه‌جا می‌کردیم.

*راننده اتوبوس

**این مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 2 0

    اين متن حاوي نكات ارزنده اي از جهت درك مشكلات رانندگان است كه جا دارد سازمان حمل و نقل جاده اي كه مقررات مختلف مربوطه را تدوين مي كند به اين معضلات بيانديشد و مقررات ناقض عدالت را رفع و اصلاحاتي در مقررات انجام دهد كه هزينه هاي دلالي از چرخه اقتصادي حمل و نقل حذف يا كاهش و در نتيجه بهره وري در حمل و نقل بهبود يابد.

  • مرتضی مرادی 0 0

    با درود فراوان و عرض ارادت خدمت شما استاد بزرگوار و دوست داشتننی...

    جسارت میکنم و درحضور حضرتعالی که از پیشکسوتان، فعالان و دلسوزان این صنفِ مهجور و مظلوم هستید، دست به نوشتار میشوم و ازاین بابت، ازشما و دیگر بزرگان همکار و البته همدرد، پوزش فراوان میطلبم..🙏

    ابتدا مراتب تقدیر و تشکر حقیر را بابت ارسال پیامِ تبریک بمناسبت روز حمل‌ونقل را پذیرا باشید..

    اما استاد ارجمند، باید باستحضار شما برسانم که سالهاست ۲۶آذر تکرار و هرسال در این روز همایشی برگزار میشود و در آن همایش، شیرینی و آب‌میوه ای هم به حضار تعارف و مقداری هم بروشور و تراکت توزیع میگردد و پرونده حمل‌ونقل مجددا بسته و افتتاح دوباره آن به ۲۶آذر سال آینده‌اش موکول میگردد..!!

    اما درطول این یکسال چه اتفاقی می‌افتد و آن همایش چه دستاوردی برای بهبود اوضاع این صنف بهمراه دارد، جای سوال دارد...!!!

    ناگفته نماند که شخصی مثل بنده حقیر که یکی از جدی ترین منتقدین عملکرد، قوانین و بخشنامه‌های ناهمگون مرتبط با سامانه سپهتن هستم که همواره با دلایل مستند و مستدل، این سامانه را نقد کرده‌ام، درحال حاضر ازسوی بعضی از دوستان کم لطف از حضور دراین همایش و سمینارهای مشابه و مربوط به حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای محروم و ظاهرا *بایکوت* شده‌ام..!!!!

    فلذا مجبورم که درقالب همین چند سطر به عرض شما و دیگر اعضای خانواده بزرگ این صنف برسانم که متاسفانه برگزاری این همایش تابحال هیچگونه دستاوردی که به بهبود اوضاع نابسامان و آشفته صنف ما کمک کند، نداشته و پس از برگزاری آن، نه تنها روز از نو و روزی از نو تکرار میشود، بلکه مثال سال به سال دریغ از پارسال در اذهان ما متجلی میگردد...!!!

    لذا ضمن پوزش خواهی از شما دوست ارجمند و سرور عزیزم، و همچنین کلیه کاپیتانهای غیور و زحمتکش کشور، بنده حقیر این روز را،، که نتوانسته هیچ تغییر مثبتی در رَوَندِ زندگی شخصی کاپیتانها و نیز امور معیشتی، تامین رفاه حداقلی، دورنمای امیدوارکننده آینده آنان اعم از؛ تامین امنیت شغلی و اجتماعی، چه درزمان اشتغال به کار و چه در دوران بازنشستگی ایجاد کند، نمیتوانم مبارک فرض کنم و به کسی تبریک بگویم ....

    با سپاس از کلیه عزیزان..
    عضو کوچک صنف حمل‌ونقل،
    ارادتمند ؛
    مرتضی مرادی..
    🙏🌹