| کد خبر: 201824 |

علت افزایش قیمت خودرو در بازار چیست؟

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: شرکت‌های خودروسازی هیچ افزایش قیمتی در محصولات نداشته‌اند. قیمت‌هایی که اکنون به فروش می‌رسند، قیمت بهمن سال گذشته است که اکنون با زیان به فروش می‌رسد.

تین نیوز

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: شرکت‌های خودروسازی هیچ افزایش قیمتی در محصولات نداشته‌اند. قیمت‌هایی که اکنون به فروش می‌رسند، قیمت بهمن سال گذشته است که اکنون با زیان به فروش می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اکنون اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهند، سال گذشته هر کدام از خودرو سازان حدود ۸ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند و همچنان این زیان به قوت خود باقی است و اکنون یکی از خودروسازان ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند و اکنون خودرو‌ها با زیان به فروش می‌رسند.

مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: خودرو در حاشیه بازار افزایش قیمت داشته و قیمت کارخانه آن تغییری نکرده است. مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است از این رو تقاضا‌ها برای ثبت‌نام خودرو افزایش می‌یابد تا خودرو را از کارخانه خریداری کرده و پس از آن در حاشیه بازار بفروشند.

نعمت‌بخش ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کوتاه کردن دست دلالان در بازار تمهیداتی را اندیشیده است که کافی نیست به طور مثال گفتند که به هر کارت ملی یک خودرو اختصاص می‌یابد که برخی از این شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کردند و کارت ملی از افرادی که متقاضی نیستند اجاره کردند.

او گفت: بار‌ها به جناب وزیر گفته‌ایم که از تجربیات دهه ۷۰ باید استفاده کنیم در دهه ۷۰ با این اختلاف قیمت خودرو تصویب شد که خودرو در حاشیه بازار به فروش رود. قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند که در خودروسازی به دلیل زیان مالی به وجود آمده، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهی داریم و قطعه سازان نمی‌توانند به اندازه کافی به خودروسازا قطعه دهند تا تولید را افزایش دهیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در مقایسه با سال گذشته افت تولید خودرو را داریم که توان تولید ما حدی دارد. تنها راه برای کنترل قیمت خودرو فروش آن در حاشیه بازار است که پیش‌بینی می‌شود به محض اجرای این کار تقاضا‌ها برای خرید خودرو در کارخانه کاهش یابد.

نعمت‌بخش ادامه داد: اکنون پراید در کارخانه ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد که در حاشیه بازار ۵۰ تومان است در صورتی که در بهمن ماه سال گذشته قیمت تمام شده آن ۳۹ میلیون تومان بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.