| کد خبر: 201794 |

کاهش ۹ درصدی تلفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی/ نصب ۴۲ دستگاه دوربین تخلفات جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال جاری ۴۳۴ نفر میزان تلفات تصادفات در استان بود، گفت: بر اساس گزارش هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که بارش در بهمن‌ ماه زیاد خواهد بود از این‌رو راهداری زمستانی جزو وظایف مهم است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال جاری ۴۳۴ نفر میزان تلفات تصادفات در استان بود، گفت: بر اساس گزارش هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که بارش در بهمن‌ ماه زیاد خواهد بود از این‌رو راهداری زمستانی جزو وظایف مهم است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، اروجعلی، علیزاده، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: ۲۶ آذرماه مصادف با شروع هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری است و این روز را به خانواده بزرگ این مجموعه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: امید است روزی برسد با اهداف و ایده مناسب در پیشرفت کشور گام برداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در دوران شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی علیه ایران، جابه‌جایی کالا بیشتر از طریق آب‌های جنوبی اتفاق می‌افتاد، افزود: این مناطق به دلیل اینکه در منطقه جنگی قرار داشت با مشکلات روبرو شده بود و در این میان تنها بندری که نیمه فعال بود، بندر امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: با توجه به نیمه فعال بودن بندر در تنگنا و محدودیت جابجایی کالا قرار داشتیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۲، حضرت امام فرمان تاریخی مبنی بر دعوت از فعالین حوزه حمل و نقل وارد میدان شوند تا آنها به سمت بندر امام خمینی(ره) حرکت کنند و کالاها را جابجا کنند. از این‌رو در راستای این فرمان بزرگ، خانواده بزرگ حمل و نقل به امام خمینی(ره) لبیک گفته و به سمت بندر حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیرو این حرکت، باید اذعان کرد که حمل و نقل در همه برهه‌ها حرکت کرده و نقش‌آفرینی داشت به طوریکه در نهایت پیشنهادی برای نامگذاری و گرامیداشت زحمت‌کشان حمل و نقل ارائه شد که بهترین روز همان روز لبیک به فرمان بزرگ رهبر کبیر انقلاب بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکید کرد: در طرح هندسی راه بیان شده است که شبکه راهی کشور همانند یک بدن انسان است که در آن همه ارگان‌ها نقش داشته تا بتوان به یک نتیجه غایی رسید و در جاده‌ها نیز نقش حمل و نقل همانند خون در بدن می‌باشد.

بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی از طریق بخش حمل و نقل است

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد همه جابجایی‌ها از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: همیشه حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای داشت و فعالیت‌اش قابل ملموس برای تک به تک جامعه می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در تشریح فعالیت‌ یک ساله استان گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۳ میلیون تن کالا  و ۵ میلیون مسافر از طریق ناوگان استان جابجا شده است.  

نصب ۴۲ دستگاه دوربین تخلفات جاده‌ای

وی ادامه داد:عملیات اجرایی برای  ایمن‌سازی جاده‌ها از بابت نصب حدود ۴۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات شروع شده و پیشرفت فیزیکی آن در  حدود ۷۰ درصد است که تا پایان سال جاری این پروژه ۲۵ میلیارد تومانی پایان خواهد یافت.  

علیزاده با تاکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پُرمخاطره کشور است، گفت:  از ابتدای سال با بحران سیل روبه‌رو بودیم از این‌رو بخش خصوصی حمل و نقل و اداره نقش داشت به طوریکه  ۴۲ دستگاه در استان لرستان به مدت دو ماه انجام فعالیت کرد و همچنین در هشترود نیز بازسازی بخش‌های تخریب شده انجام گرفت.

وی ابراز کرد:  کل محورها مجهز به تردد شما برخط است که آمار سفر ۲۶۰ میلیون تردد در سال‌جاری ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: در اربعین سال جاری ۶۹۳ کل ناوگان اتوبوس  به صورت ۱۰۰ درصد برای جابه‌جایی حمل و نقل زائرین در مرز شلمچه اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در زلزله شهرستان میانه و سراب در بخش حمل و نقل و راهداری فعالیت داشتیم به طوریکه بیش از یک ماه است که دستگاه‌های ما در آنجاست.

۳۵۰ هزار تُن آسفالت‌ریزی در محورهای مواصلاتی استان/کاهش ۹ درصدی تلفات جاده‌ای در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: در حوزه راهداری زمستان، ۳۵۰ هزار تن و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان آسفالت در محورهای مواصلاتی پخش شده است.  

وی با اشاره بر اینکه از اول مرداد تا آخر شهریور طرح راهداری محوری را تعریف کردیم که به تبع آن ۶۰۰ نیروی انسانی و ۳۰۰ دستگاه فعالیت کردند، افزود: در برآیند این کارها شاهد ۹ درصدی کاهش تصادفات بودیم به طوریکه در مورد مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش تلفات جاده‌ای نسبت به کشور داشتیم.

علیزاده با بیان اینکه در سال جاری ۴۳۴ نفر میزان تلفات تصادفات در استان بود، گفت:  بر اساس گزارش هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که بارش در بهمن‌ ماه زیاد خواهد بود از این‌رو راهداری زمستانی جزو وظایف مهم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: در سال جاری چهار بار برف در استان باریده که مدیریت خوبی در این رابطه  شده است.

۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه در آذربایجان‌شرقی

وی اضافه کرد: راهداری استان دارای  ۲۱ اداره در شهرستان،  ۵۵ راهدارخانه سیار بوده و همچنین ۱۴ هزار کیلومتر نیز شبکه راه‌ها است که ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۴ هزار راه اصلی و فرعی می‌باشد.

علیزاده با اشاره بر اینکه برای انجام امور راهداری زمستانی تدارک دیده شده است، توضیح داد:  ۴۶۶ دستگاه در خود اداره وجود دارد که کارهای برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام می‌دهد که البته این میزان دستگاه کفاف عملیات را نمی‌‌دهد و مجبور هستیم از دستگاه‌های بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای خدمات سریع و بهتر به ۲۵۰ دستگاه مورد نیاز است که ۲۰ درصد از این دستگاه‌ها عقد قرارداد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.