| کد خبر: 201769 |

بزودی طرح لایروبی و بهسازی اسکله تیس چابهار وارد فاز اجرایی می‌شود

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بزودی طرح لایروبی و بهسازی اسکله تیس چابهار وارد فاز اجرایی می‌شود تا بخشی از مشکلات صیادان در پهلوگیری لنج‌ها مرتفع و شاهد افزایش صید باشیم.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بزودی طرح لایروبی و بهسازی اسکله تیس چابهار وارد فاز اجرایی می‌شود تا بخشی از مشکلات صیادان در پهلوگیری لنج‌ها مرتفع و شاهد افزایش صید باشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، گرشاسپ خزاینی اظهار داشت: مطالعات احداث زیر ساخت‌ها و توسعه اسکله تیس از سوی سازمان  منطقه آزاد چابهار با همکاری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان انجام شده و نشست‌های مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

وی بیان کرد: واگذاری مدیریت و نگهداری بندر صیادی روستای تیس از شیلات سیستان و بلوچستان به سازمان منطقه آزاد به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی معاونت فنی و زیربنایی این منطقه در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بزودی این مهم انجام شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در نشست‌های مختلف درخصوص انتقال مالکیت و مدیریت اسکله صیادی روستای تیس با حضور مدیران شیلات استان برگزار و بر ضرورت تسریع در صدور اسناد انتقال حاکمیت و واگذاری اسکله به این سازمان به منظور ایجاد زیرساخت‌ها تاکید شده است.

وی با اشاره به ظرفیت اسکله تیس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مالکیت این اسکله در اختیار شیلات است سازمان منطقه آزاد نمی‌تواند اقدامات توسعه‌ای را انجام دهد بنابراین نخستین کار اینست که مالکیت این اسکله به سازمان منطقه آزاد چابهار واگذار شود.

خزاینی گفت: اسکله صیادی روستای تیس با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود دارای شرایط متفاوتی نسبت به سایر بنادر سیستان و بلوچستان است و این شرایط به نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را در زمینه رونق صیادی، معیشت مردم و جذب توریسم در این استان فراهم کند.

وی تصریح کرد: اسکله تیس با ظرفیت مناسب صید و صیادی، گردشگری با ایجاد زیرساخت‌های حداقلی به طور یقین باعث بهبود کسب و کار صیادان و رونق منطقه را در پی‌خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.