| کد خبر: 201569 |

فعالیت 16 درصد شرکت های ترانزیت کشور در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 250 شرکت ترانزیتی در استان مشغول به فعالیت هستند که معادل 16 درصد شرکت های ترانزیت کشور محسوب می‌شود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 250 شرکت ترانزیتی در استان مشغول به فعالیت هستند که معادل 16 درصد شرکت های ترانزیت کشور محسوب می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا علی رسولیان در نشستی که به منظور هماهنگی برای برگزاری اولین همایش ملی «ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی» برگزار شد، عنوان کرد: ترانزیت در اقتصاد این استان نقش اثرگذاری دارد و صادرات ما به مقاصد مختلف نظیر افغانستان و آسیای میانه، بر ظرفیت های این بخش متکی است. از این منظر، مشکلات این حوزه باید به درستی احصاء و از سوی نهادهای متولی، چاره‌جویی شوند.

وی ادامه داد: ظرفیت های مثبت بخش ترازیت، کل کشور را منتفع از خود می سازد. به همین دلیل نیز مقررات و قوانین مشکل ساز در این حوزه باید تسهیل شوند همچنین باید قدرت رقابت در شرکت های حمل و نقل ایرانی نیز تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی بر ضرورت رشد تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و منطقه تاکید کرد و گفت: به همین منظور، نمایشگاه اختصاصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان پس از 5سال برپا می شود و شرکت ها و تشکل های اقتصادی به همراه دستگاه های اجرایی استان، توانمندی ها و ظرفیت های خود را ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد:تمام تلاش ما برپایی آبرومندانه این نمایشگاه است. در حال حاضر خراسان رضوی با ۳۰ استان در کشورهای مختلف روابط و تعاملاتی در سطوح و بخش های مختلف دارد و به دنبال توسعه ارتباطات با آن ها هستیم.

وی همچنین گفت: پنج شرکت خارجی، اعلام آمادگی کرده‌اند تا با سرمایه گذاری در کنار پالایشگاه سرخس، گوگرد مازاد استان را به فرآورده تبدیل کنند.

رسولیان افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون دلاری در حال انجام است و پیش بینی می شود بخشی از آن تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. با فعال شدن کامل این شرکت، شاید حتی ناگزیر از واردات گوگرد شویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.