| کد خبر: 201559 |

مرگ ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر براثر حوادث رانندگی در سال گذشته

معاون وزیر کشور گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر براثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

معاون وزیر کشور گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر براثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی مسائل عمران شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از اقدامات خوب رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: سال گذشته تبصره ۲ ماده ۳۹ را نداشتیم و این ابلاغ در هدفمندی یارانه بود اما خوشبختانه سال ۹۸ این بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازگشت.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با بیان اینکه قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها پس از ۳۷ سال دو هفته‌ای است که در مجلس در حال بررسی است، گفت:  این طرح اگر در مجلس به تصویب برسد انقلابی برای شهرداری‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برا اولین بار قانون کمک به پسماندها تصویب شده، به دغدغه امنیت شغلی دهیاری‌‌ها اشاره کرد و گفت:  نمی‌توان ۳۷ هزار دهیار را به بدنه دولت اضافه کنیم و نباید دنبال دولتی کردن شهرداری‌ها باشیم که جلوی کار انها گرفته شود برای امنیت شغلی‌ها آنها تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال می‌توانیم به شهرداری و دهیاری‌ها کمک کنیم، گفت: شهرداری‌ها یک پروژه درآمدزای کم هزینه و زود بازده تعریف کنند و ما در تسهیلات به آنها کمک می‌کنیم و اگر جایی مشکلی ایجاد شد خودم کمک می‌کنم که تسهیل و روان شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود ماشین‌آلات در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها گفت: تولید ماشین‌آلات سنگین در کشور کم شده با این شرایط نمی‌شود ماشین‌آلات در اختیار یک هزار و ۳۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری قرار داد اما مناطق کم‌برخوردار مورد توجه است.

جمالی‌نژاد با اشاره به تفاهم‌نامه میان سازمان شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: در بحث مسائل فرهنگی شهرهایی که سالن سینما یا پلاتو ندارند سالن چند منظوره‌ای با کمک وزارت ارشاد ایجاد شود که اگر در این استان امادگی باشد کمک می‌کنیم.

وی در خصوص قیرهای رایگان گفت: امسال خبری از قیر رایگان نیست اما مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار داده می‌شود.

معاون وزیر کشور به تلفات و حوادث جاده‌ای در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تلفات جاده‌ای وحشتناک است، گفت: دو سال پیش یک هواپیما در این شهر سقوط کرد که بسیار دردناک بود اما سال قبل بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند که این آمار معادل ۳۰۰ هواپیما است اما به آن پرداخت نشد که عزم جدی می‌خواهد و همه باید در زیرساخت‌ها و فرهنگ رانندگی کمک می‌‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جلسات ایمنی راه‌ها جدی گرفته شود که خوشبختانه این استان رتبه سوم را دارد، افزود:  اخیرا تفاهم‌نامه نوشتیم که بخشی از مبلغ برای رفع نقاط حادثه‌خیز توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بخشی هم توسط شهرداری پرداخت تا نقاط رفع شود و ما در این خصوص هم آمادگی کمک به کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان برای توسعه و پیشرفت جدی تاکید کرد و یاداور شد: می‌توان از ظرفیت اتاق بازرگانی سایر استان‌ها استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.