| کد خبر: 201493 |

۱۰۲۴ نفر در زمستان سال گذشته جان خود را در جاده‌ها از دست دادند

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در زمستان سال گذشته هزار و ۲۴ نفر در جاده‌های سراسر کشور جان خود را از دست دادند که ۵۱۱ نفرشان در ۱۱۲ گردنه برفگیر دچار حادثه شدند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در زمستان سال گذشته هزار و ۲۴ نفر در جاده‌های سراسر کشور جان خود را از دست دادند که ۵۱۱ نفرشان در ۱۱۲ گردنه برفگیر دچار حادثه شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی سال ۹۸، با اشاره به برگزاری این طرح ترافیکی، گفت: در اجرا و برگزاری این طرح هفت سازمان در ۳۰ استان کشور در ۱۱۲ گردنه با ۱۱۸ تیم مستقر در گردنه‌ها و چهار هزار و ۸۶۷ پایگاه ثابت و سیار و ۶۰ هزار نیرو فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح زمستانی امسال، مدیریت سوانح و حوادث ترافیکی با همکاری دستگاه‌های مسئول در این راستا است. 

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب که ۵۱ درصد جانباختگان در صحنه، ۶ درصد در هنگام انتقال و ۴۳ درصد در مرحله بیمارستانی جان می‌بازند، بیشترین علت تصادفات را واژگونی، عدم کنترل وسیله نقلیه، خستگی و خواب‌آلودگی و سبقت و سرعت غیرمجاز دانست.

هادیان فر با اشاره به برگزاری طرح نوروزی ۹۸ یادآور شد: در ایام نوروز به رغم شرایط جوی نامساعد توانستیم با همکاری و تعامل سازمانی و فعالیت ۱۰۷ هزار نفر از کارکنان دستگاه های مسئول، ۱۷.۶ درصد میزان جان باختگان را نسبت به نوروز سال ۹۷ کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: با همکاری، هماهنگی و تعامل سازمانی موفق شدیم طرح های نوروزی، تابستانی، اربعین و نظایر آن را به خوبی و با کاهش تصادفات و جان باختگان سپری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در ایام اربعین سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر داشتیم و ۹۶ درصد از زوار از مرزهای چهارگانه به صورت زمینی تردد کردند که در این بازه زمانی هم با هماهنگی دستگاهی و بین بخشی موفق شدیم مدیریت ترافیکی را داشته باشیم و هیچ گره ترافیکی را شاهد نبودیم.

سردار هادیان فر با بیان اینکه در زمستان سال گذشته یکهزار و ۲۴ نفر در جاده های کشور و شهرها جان خود را براثر تصادفات از دست دادند ادامه داد: ۵۷ نفر از هموطنانمان در گردنه های برفی دچار حادثه شدند و متاسفانه جان خود را از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: از امروز طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی با مشارکت همه دستگاه های مسئول، اورژانس، راهداری، امداد و نجات، شهرداری، آتش نشانی و امداد خودرو آغاز می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: ۱۱۲ تیم از پلیس راهور در گردنه های برفی مستقر می شوند و از طرفی ۳۰ هزار و ۸۲۰ تیم موتوری و خودرویی در این طرح فعالیت خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پلیس رسیدن به «پلیس هوشمند» است، گفت: پلتفرم جدید مدیریت حوادث اجرا خواهد شد.

طرح ملی امداد زمستانی سال ۹۸ از امروز (چهارشنبه ۲۰ آذر) به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.