| کد خبر: 201459 |

سیل ۵۳۳۹ میلیارد تومان به جاده‌های کشور خسارت زد

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان خسارت سیل فروردین امسال به جاده‌های کشور را ۵ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان خسارت سیل فروردین امسال به جاده‌های کشور را ۵ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، امیرمحمود غفاری با یادآوری این‌که در بررسی‌ها خسارت وارد شده به زیرساخت‌های حمل و نقلی 5339 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد:‌ با همکاری ادارات کل استانی و همکاران معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه 4593 پروژه در سامانه سجاد وزارت کشور ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در این بررسی‌ها‌ استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان به ترتیب با 1155 میلیارد تومان، 730 و 506 میلیارد تومان بیشترین خسارت وارد را داشته‌اند.

وی ادامه داد:  از خسارت های وارده 4016 میلیارد تومان مربوط به بخش راه، 712 میلیارد تومان مربوط به ابنیه فنی و 437 میلیارد تومان خسارات به زیرساخت‌های ریلی وارد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  با پیگیری‌های انجام شده از ستاد مدیریت بحران وزارت کشور 1500 میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم آسیب‌های وارده از سیل در مرحله اول به وزارتخانه ابلاغ شد که 1200 میلیارد تومان از آن معادل 80 درصد به صورت تخصیص غیرنقدی بین 22 استان کشور و سازمان هواشناسی توزیع شد.

غفاری افزود: با توجه به فاصله مابین خسارات وارده و اعتبار تخصیص یافته (مبلغ 3887 میلیارد تومان) و خساراتی که به دلیل پراکندگی و وسعت خسارات وارده و زمانبر شدن تهیه اطلاعات و برآورد آن در سامانه ثبت نشد، این معاونت با همکاری زیر بخش‌ها و مجریان نسبت به احصای پروژه‌های اولویت‌دار اضطراری با مبلغ مورد نیاز معادل 1995 میلیارد تومان اقدام کرد. با انجام این کار گزارش مربوطه به ریاست جمهوری و وزارت کشور ارائه شد تا با تایید و ابلاغ آن در فرصت زمانی باقی‌مانده تا پایان سال، سرعت لازم برای تکمیل پروژه‌های هدف گذاری شده به عمل آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.