| کد خبر: 201411 |

تخصیص ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن چابهار-زاهدان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای احداث راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای احداث راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد.

مهدی عبوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از خدمات و تلاش‌های آقایان "جاوشیری" و "جلالوندی"، مدیران‌کل پیشین این اداره، جذب نیروهای جوان بومی در اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان را اقدامی مثبت و مناسب خواند.

وی استفاده از نیروهای توانمند بومی برای تصدی ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی را یکی از وعده‌های وزیر راه و شهرسازی به مردم استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: این وعده امروز بار دیگر محقق و یکی از فرزندان جوان و متخصص این خطه به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان معرفی شد.

باید تعاملات درون‌بخشی را ارتقاء دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر برگزاری منظم و ماهانه جلسات شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، عنوان کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور، باید تعاملات درون‌بخشی را ارتقاء و از ظرفیت‌های ادارات زیرمجموعه استفاده کنیم تا ضمن انجام تکالیفمان، انتظارات مردم را نیز برآورده کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و خدمات خوب انجام شده در سال‌های پس از انقلاب در مناطق محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان گفت: ما نیز موظف به تداوم این خدمت رسانی در این خصوص هستیم.

عبوری با اشاره به اینکه، قطعه نخست محور ۳۴۰ کیلومتری زاهدان-ایرانشهر به طول ۱۶ کیلومتر هم‌اکنون در دست اقدام قرار دارد، گفت: قطعه دوم این محور نیز به‌طول ۲۵ کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و تعهد ما تا پایان سال آینده ۴۵ کیلومتر است که نباید به این مقدار بسنده کنیم. ضمن اینکه در مجموعه استان، اعتبارات ویژه‌ای را برای این محور در نظر می‌گیریم و درخواست به‌حق مردم این منطقه را پیگیری خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت شبکه ریلی برای انتقال بارهای بندری

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت عظیم تخلیه بار در بندر چابهار، عنوان کرد: تخلیه بار یک بخش از کار است که به تنهایی کفایت نمی‌کند و این بار باید از طریق شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور منتقل شود؛ هم‌اکنون ظرفیت تخلیه بندری از ۲/۵ به ۸/۵ میلیون تن ارتقاء یافته  است، اما ظرفیت جاده‌ای، کشش این حجم بار را ندارد و تا زمان توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای، باید از توان مجموعه ریلی استفاده کنیم و آن را در دستور کار قرار دهیم.

برداشت ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری و اجازه ایشان برای برداشت بیش از چهار هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به‌منظور احداث راه‌آهن چابهار-زاهدان افزود: منابع مورد نیاز به این منظور اختصاص پیدا کرده و کار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست کار است. ان‌شاء‌الله با احداث این خط ریلی و تکمیل پروژه‌های جاده‌ای بتوانیم خدمات مناسبی به مردم این منطقه عرضه کنیم.

وی، همچنین با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار پس از حدود دو دهه و احداث شهر جدید تیس پس از گذشت ۲۵ سال از انجام مکاتبات آن در هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، گفت: این اقدامات شروعی خوب در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و فعالیت‌ها همچنان با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد و کارهای دیگری نیز به این مجموعه اقدامات بزرگ اضافه خواهد شد.

راه و شهرسازی حامی مجموعه مدیریت شهری باشد

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید حامی مجموعه مدیریت شهری نیز باشد و یک تعامل مناسب میان هر دو نهاد صورت گیرد؛ بنابراین ضرورت دارد مشکلات مردم با تفویض اختیاراتی که انجام شده است در داخل استان در کم‌ترین زمان حل شود تا مانع از نارضایتی مردم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره و عنوان کرد: انتظار داریم که استان‌های کم‌برخوردار در اولویت این طرح قرار گیرند تا دو هدف مهم طرح، یعنی تولید مسکن برای اقشار کم درآمد و هم ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم محقق شود.

وی، ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جدید در جنوب استان سیستان و بلوچستان را از دیگر اقدامات مناسب انجام شده برشمرد و گفت: این اقدام به دلیل پهناور بودن منطقه، فاصله زیاد از مرکز استان و اهمیت جغرافیایی بسیار حائز اهمیت بود.

ساخت ۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال ۹۹ در کشور

عبوری، طرح ابرار را از دیگر برنامه‌های مهم و کلیدی وزارت راه و شهرسازی در دوره کنونی برشمرد و گفت: بر اساس این طرح، ساخت پنج هزار کیلومتر راه روستایی را با امکانات خود مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تا پایان سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار دادیم؛ این موضوع در استان سیستان و بلوچستان که شاخص راه‌های روستایی آن پایین‌تر از میانگین کشور است با همت بیشتری در دستور کار باشد و این مهم به خواست و پیگیری مدیران استان برمی‌گردد و ما نیز در ستاد وزارت راه و شهرسازی به مردم شریف استان قول می‌دهیم، مسافت بیشتری از این طرح را به سیستان و بلوچستان تخصیص دهیم.

وی به مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: جلسات شورای هماهنگی استان به صورت فصلی در محل اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر برگزار و با استفاده از تعامل، همکاری و پیگیری ویژه، مشکلات در درون استان حل شود تا از این طریق مردم نیز امیدوارتر شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.