| کد خبر: 201388 |

◄ کمبود نیروی متخصص در حوزه هوانوردی تا 5 سال آینده جبران می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنعت هوانوردی و فرودگاهی تا 5 سال آینده خبر داد.

تین نیوز

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنعت هوانوردی و فرودگاهی تا 5 سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری ضمن گرامیداشت روز دانشجو و روز جهانی هواپیمایی، با اشاره به محدودیت هایی که تحریم در صنعت هوانوردی و فرودگاهی به وجود آورده است، گفت: با تلاش و همت تمامی متخصصان، مسئولان و دانشجویان صنعت فرودگاهی و هوانوردی توانسته ایم مدیریت قابل توجه و آبرومندی را در این صنعت ارائه داده و به دستاوردهای مهمی برسیم.

وی افزود: امروز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان وظیفه اصلی خود، برای تامین نیازهای آینده همچون بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد در صنعت هوانوردی، همکاری و هماهنگی های بسیاری را با دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری داشته و خواهد داشت.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در ادامه عنوان کرد: در حوزه عملیات هوانوردی و آموزشی، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای 5 سال آینده نیازهای نیروی انسانی متخصص صنعت فرودگاهی و هوانوردی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی توضیح داد: به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در حوزه عملیات هوانوردی، مجوزی را از سوی سازمان امور اداری و استخدامی اخذ کرده ایم.

امیرمکری تصریح کرد: با اخذ مجوز برای استخدام در حوزه عملیاتی اعم از هوانوردی و فرودگاهی تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به مشاغل اختصاصی شرکت فرودگاه ها در حوزه عملیات هوانوردی، اقداماتی انجام شده است که می توان به پیگیری جهت اخذ مجوز از سازمان امور اداری استخدامی برای مستثنی کردن و خارج کردن رشته های اختصاصی از طریق آزمون عمومی، استفاده از خدمات دانشجویان دانشکده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و گرفتن امریه برای دانشجویان از طریق اخذ مجوز از سوی ستاد نیروهای مسلح اشاره کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با اقدامات فوق امیدواریم بتوانیم نیازهای اختصاصی خود را در حوزه عملیات هوانوردی از میان فارغ التحصیلان تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در اقدام مربوط به استفاده از خدمات دانشجویان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح نیز فارغ التحصیلان رشته های اختصاصی از دانشکده به عنوان متعهدین خدمت با ارائه تعهد خدمت برای کار در فرودگاه های کشور، از خدمت نظام وظیفه به نوعی آزاد شده و با توجه به رشته تحصیلی خود در فرودگاه های کشور فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری های انجام شده، شاهد اتفاقات خوب و مطلوب در جهت تامین نیازهای مربوط به نیروی انسانی باشیم. 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخی از سوی دانشجویان دانشکده با رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره شرایط جذب نیروی انسانی و شرایط استخدام و همچنین موضوع امریه و بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشکده صورت گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.