| کد خبر: 201360 |

◄ چند سوال در مورد فعالیت «فلای پرشیا»

آیا انتخاب هر شهرستان یا مرکز استانی برای مرکزیت یک شرکت هواپیمایی مجاز است؟ اگر خیر، بر چه اساسی برای استانی که 2 شرکت هواپیمائی آسمان و سپهران برای آن ثبت شده، اقدام به صدور اجازه ثبت سومین شرکت هواپیمائی شده است؟

تین نیوز

در حالی‌که مدیرعامل ایرلاین تازه تأسیس فلای پرشیا گفته است: سازمان هواپیمایی سخت‌گیرانه‌ترین شرایطی که می‌توانست اعمال کند را در مورد مجوز تاسیس این شرکت پیاده کرده یک رسانه حوزه هوایی این پرسش را مطرح کرده که «آیا سازمان هواپیمایی کشوری، تصمیم نگرفته بود که به هواپیماهای بالای 20 سال اجازه ورود به چرخه خدمات رسانی داده نشود؟ اگر بلی، چرا به سه هواپیمای 20 ساله فلای پرشیا، اجازه فعالیت داده شده است؟»

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته (10 آذر) یونس دقیق کیا مدیرعامل فلای پرشیا، در گفت و گو با خبرنگار هوایی این شبکه خبری در پاسخ به اینکه آیا سازمان هواپیمایی کشوری برای صدور مجوز تأسیس ایرلاین (AOC) سختگیری لازم را داشته، گفت: سازمان هواپیمایی سخت‌گیرانه‌ترین شرایطی که می‌توانست اعمال کند را در مورد مجوز تاسیس این شرکت پیاده کرده، به‌طوری‌که نزدیک به یک سال و نیم هواپیماها زمین‌گیر بودند که مجبور بودیم هزینه پارکینگ و بیمه آن را با توجه به اینکه عملیاتی نبودند پرداخت کنیم که درنهایت نزدیک به 2 سال زمان برد تا توانستیم مجوزهای مربوطه را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنیم.

به گزارش تین نیوز، همچنین ایرنا اظهارات محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در آیین آغاز به کار این شرکت هواپیمایی که شامگاه جمعه 8 آذر برگزار شد را منتشر کرد که طی آن وی تاسیس این شرکت  را برای حمل و نقل هوایی فارس بسیار ارزشمند دانست و گفت: افزوده شدن ایرلاین فلای پرشیا به ناوگان حمل و نقل فارس موجب تقویت ارتباطات داخلی و خارجی می‌شود.

به دنبال درج این خبر ایرلاین پرس، در مطلبی که در این مورد منتشر کرد، تاکید کرد: در اخبار آمده است که شرکت هواپیمایی فلای پرشیا به عنوان خط پروازی بومی استان فارس در آیینی آغاز به کار کرد و به ناوگان هوایی کشور افزوده شد.

این رسانه ادامه داد: چند سوال مرتبط با این موضوع از سازمان هواپیمایی کشوری:

1) آیا انتخاب اسامی غیر فارسی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی مجاز است؟ اگر خیر، بر اساس کدام مصوبه اسم «فلای پرشیا» تصویب شده است؟

2) آیا انتخاب هر شهرستان یا مرکز استانی برای مرکزیت یک شرکت هواپیمایی مجاز است؟ اگر خیر، بر چه اساسی برای استانی که 2 شرکت هواپیمائی آسمان و سپهران برای آن ثبت شده، اقدام به صدور اجازه ثبت سومین شرکت هواپیمائی شده است؟

3) آیا سازمان هواپیمایی کشوری، از ارتباطات غیر مستقیم موسسان و سهامداران برخی از شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر باخبر است؟ اگر بلی، آیا هیچ حساسیتی نسبت به موضوع نمی‌تواند وجود داشته باشد؟

4) آیا سازمان هواپیمایی کشوری، تصمیم نگرفته بود که به هواپیماهای بالای 20 سال اجازه ورود به چرخه خدمات رسانی داده نشود؟ اگر بلی، چرا به سه هواپیمای 20 ساله فلای پرشیا، اجازه فعالیت داده شده است؟

به گزارش تین نیوز، این رسانه عنوان کرد: ضمنا یک سوال خارج از بحث برایمان مطرح شده است: آیا بین محمود رضائی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس که در آیین آغاز به کار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا حضور داشت، با محمدرضا رضائی کوچی، نماینده دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس، نسبت خویشاوندی وجود دارد؟

هواپیمائی-فلای-پرشیا-768x584

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.