| کد خبر: 201277 |

آیا امکان تکمیل فواصل میان سوابق بیمه ‎ای وجود دارد؟

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد؛ راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیش بینی شده است.

تین نیوز

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد؛ راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیش بینی شده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، می توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می شود کمیته ای تشکیل و از همه ابعاد موضوع بررسی می شود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید می شود و به کارفرما اعلام می شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می شود.

گفتنی است، افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.

تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی از سوی بیمه شدگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه کمتر از ۱۰ سال است. براساس قانون این دسته از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می توانند سوابق بیمه پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.

سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان توصیه می کند که پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود در سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه پردازی ادامه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.