| کد خبر: 201273 |

مدیرعامل انجمن خیرین راه وترابری:

◄ خسارت تصادفات جاده‌ای 6 تا 7 درصد تولید ناخالص است

مدیرعامل انجمن خیرین راه وترابری اعلام کرد: متأسفانه تنها در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

مدیرعامل انجمن خیرین راه وترابری با بیان اینکه خسارات تصادفات جاده‌ای معادل 6 تا 7درصد تولید ناخالص کشور است افزود: در 10 سال گذشته 185 هزار نفر براساس تصادفات جاده‌ای جان باختند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسین میرشفیع مشاور وزیر و مدیرعامل انجمن خیرین راه وترابری در نشست خبری که صبح امروز با موضوع «کاهش خسارت‌ها و تصادف‌‌‌های رانندگی» برگزار شد این انجمن را انجمنی غیردولتی و غیرسیاسی دانست و گفت: این انجمن از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است که در طول این سال‌ها راه‌های زیاد را در مناطق محروم کشور با مشارکت خیرین  انجام گرفته که در راستای آن بیش از 6 هزار کیلومتر راه روستایی در طول این مدت آسفالت شده است.

او در ادامه از افزایش تصادف‌های جاده‌ای در طول سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: حدود 17 هزار کشته و بیش از 370 هزار مجروح ناشی از تصادفات جاده‌ای آمار نگران‌کننده است.

مدیرعامل انجمن خیرین راه ترابری تصریح کرد: متأسفانه امکانات و منابع دولتی برای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای کافی نیست.

وی فرهنگ رانندگی و خودرو را عامل بسیار تأثیرگذار در تصادفات جاده‌ای دانست و اظهار داشت: اکنون 17 هزار کشته در سال یک رقم غیرقابل‌پذیرش است که همه ما باید در کاهش این میزان مشارکت داشته باشیم.

میرشفیع با تأکید بر اینکه برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید مطالبه گری منطقی و غیرسیاسی از دستگاه‌های ذی‌ربط داشته باشیم، بیان کرد: متأسفانه تنها در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و حدود 228 هزار مجروح از تصادفات جاده‌ای در کشور داشته‌ایم.

او با ارائه آماری مبنی بر اینکه در مهرماه سال جاری ۱۵ درصد افزایش تلفات رانندگی نسبت به مهرماه سال گذشته داشتیم، اضافه کرد: متأسفانه تلفات رانندگی در راه‌های روستایی از ۱۰ درصد به ۱۳ درصد رسیده است که یکی از دلایل آن افزایش طول راه‌های آسفالته روستایی از ۷۰ هزار کیلومتر به بیش از ۱۱۰ هزار کیلومتر است.

او با اظهار به اینکه میزان تلفات ناشی از تصادفات در کشورهای خارجی 5 نفر در 100 هزار نفر است، گفت: اما میزان تلفات تصادفات جاده‌ای در ایران باید سالانه چهار نفر باشد که این رقم 17 هزار تلفات است که عامل انسانی سهم 60 درصدی در بروز تصادفات جاده‌ای دارد که 40 درصد باقی مانده مربوط به خودرو و جاده است.

میرشفیع در ادامه سخنان خود افزود: برای کاهش تلفات جاده‌ای و ارتقای سطح جاده‌های کشور هزار و 500 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که سازمان راهداری قرار است نسبت به رفع 240 نقطه اقدام کند.

او با اشاره به اینکه تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: سهم راه‌های روستایی 13 درصد بوده که امسال به 10 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر راه  یکی دیگر از عوامل افزایش آمار تلفات در راه‌های روستایی شرایط هندسی این مسیرها و کمبود امکانات و تجهیزات در مسیر دانست و افزود: 67 درصد تصادفات مربوط به راه‌های برون‌شهری می‌شود که 23 درصد از تصادفات در راه‌های درون‌شهری رخ می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طبیبی 0 0

    در ارائه آمار بالا، اشتباهات فراوانی وجود دارد. بهتر است در درج اخبار در چنین رسانه مهمی و البته موضوع مهمی مانند ایمنی، توجه و دقت بیشتری صورت گیرد. چه بسا، همین سطح دقت در مسئولان مرتبط با ایمنی، سبب بروز چنین فاجعه انسانی شده باشد!