| کد خبر: 201196 |

ضرورت تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی برای رفع گره‌های ترافیکی آزادراه

استاندار البرز در حاشیه بازدید از ۴ پروژه عمرانی گفت: پروژه های تعریض آزادراه تهران-کرج- قزوین با توجه به حجم بالای تردد این محور با سرعت بیشتری باید انجام شود.

تین نیوز

استاندار البرز در حاشیه بازدید از ۴ پروژه عمرانی گفت: پروژه های تعریض آزادراه تهران-کرج- قزوین با توجه به حجم بالای تردد این محور با سرعت بیشتری باید انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پروژه های تعریض آزادراه تهران – کرج- قزوین با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز و ضرورت روان سازی ترافیک در این محور گفت: فراهم سازی امکان سفر ایمن و راحت برای هموطنان یکی از اولویت های استان است که در این راستا چندین پروژه درحال انجام است و برای تسریع در انجام آن ها پیگیری مستمری انجام می شود.

 بر اساس این خبر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز نیز در حاشیه  این بازدید گفت: تعریض آزادراه تهران-کرج-قزوین در ۴ پروژه با اعتباری حدود  ۲۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است، بخش اول در لاین جنوبی آزادراه تهران- کرج به طول یک و نیم کیلومتربود که خرداد ماه زیر بار ترافیک رفت و در آن محدوده دو لاین به خطوط حرکت خودروها اضافه و منجر به روان سازی  و رفع  یکی از گلوگاه های ترافیکی شد.

وی افزود: دومین پروژه تعریض در لاین شمالی آزادراه تهران- کرج در محدوده گرمدره است که عملیات تکمیل آن به طول ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در حال انجام است، این پروژه که تا کنون  ۷۵ درصدپیشرفت داشته و تا نوروز ۹۹ زیربار ترافیک می رود.

وی با بیان اینکه اغلب پروژه های تعریض در محدوده شهرها قرار دارند، رعایت اصول ایمنی را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: رعایت اصول ایمنی و موارد احتیاطی در سرعت تکمیل پروژه ها تاثیرگذار است.

محمودی احداث زیرگذر، اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی را دیگر پروژه تعریف شده ذکر کرد و افزود: در این پروژه احداث دو تقاطع غیرهمسطح مدنظر قرار داده شده است، اعتبار این پروژه بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

وی در خصوص پروژه چهارم که با حضور استاندار بازدید شد، گفت: این پروژه تعریض لاین شمالی آزاد راه تهران- کرج حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا به طول ۴ کیلومتر است، این پروژه که با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی در حال انجام است، حدود یک و نیم تا دو کیلومتر آن آماده آسفالت است و باقی آن نیز به مرور انجام می شود.

وی اشاره کرد: این پروژه در کل اکنون پیشرفت ۵۵ درصدی دارد و تلاش می شود  تا قبل از نوروز ۹۹ بخش اعظمی از این پروژه زیر بار ترافیک برود.

شایان ذکر است در این بازدید علاوه بر استاندار، معاون عمرانی استاندار نیز از این پروژه ها بازدید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.