| کد خبر: 201161 |

خرید هواپیماهای با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:خریداری هواپیماها با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نبوده و صرفه اقتصادی ندارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:خریداری هواپیماها با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نبوده و صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور العمل جدید شورای عالی هواپیمایی درباره امکان فعالیت هواپیماهای با سن ساخت 21 سال، گفت: بر اساس مصوبه پیشین این شورا، هواپیماهای تا سن 15 سال، مجاز به فعالیت و پرواز در ایرلاین ها بودند، حال طبق مصوبه جدید، هواپیماهای تا سن 21 سال مجاز به فعالیت هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت هواپیماهای با سن 21 سال بستگی به شرایط تملکی آن دارد، یعنی آنکه خریداری هواپیماهای با عمر بالا به هیچ وجه منطقی نبوده و صرفه اقتصادی ندارد، زیرا اگر هواپیمایی با سن 21 سال خریداری شود، این هواپیما در نهایت بیش از 5 سال توان فعالیت نخواهد داشت و عملا سرمایه های موجود ایرلاین اتلاف می شود.

در شرایط کنونی برای تأمین هواپیماهای مورد نیاز ایرلاین ها، بهترین راه کار اجاره هواپیما است، البته در این حوزه، می توان هواپیماها تا سن 21 سال را نیز اجاره کرد

وی گفت: به نظر من در شرایط کنونی برای تأمین هواپیماهای مورد نیاز ایرلاین ها، بهترین راه کار اجاره هواپیما است، البته در این حوزه، می توان هواپیماها تا سن 21 سال را نیز اجاره کرد.

میانگین عمر هواپیما در ناوگان هوایی کشورمان حدود 24 است

بهادری ادامه داد: بر اساس آمارها میانگین عمر هواپیما در ناوگان هوایی کشورمان حدود 24 است، حال در ایرلاین های دیگر، میانگین عمر هواپیما، 9تا حدود 20سال است، البته در شرایط کنونی وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان نسبت به گذشته بسیار قابل قبول است.

تأمین سلامت و جان مسافران اولویت اصلی در خرید هواپیما

وی تصریح کرد: قطعا تأمین سلامت و جان مردم و مسافران اولویت اصلی ایرلاین ها باید باشد، حال اگر با تأمین هواپیماهایی با عمر بالا این مسئله به خطر می افتد، سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید به این مسئله ورود کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی باید تمام تلاش خود را برای خرید هواپیماهای دست دوم با عمر پایین انجام دهد، در آن زمان میانگین عمر ناوگان هوایی کشور پایین خواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جانباز 65% 0 2

    دست مریزاد جناب بهادری
    ایکاش افرادی مثل شما سکان هواپیمائی کشور را بعهده داشتند و آنانی که بدلایل اخذ وجوه واسطه گری خرید یا اجاره ناوگان سالمند را توصیه می نمایند ، به خاطر خیانت به اقتصاد و هوانوردی کشور معرفی و توبیخ شوند،چهل و یک سال از انقلاب گذشته ، ولی هنوز هواپیمائی کشور با مدیران غیر تخصصی و نا متعهد اداره می شود ، بفکر کشور و آبرویمان باشیم و علمی تصمیم بگیریم.

    • ناشناس 1 0

      به هرحال انتخابات نزدیک است و باید مصاحبه کرد ... هرچند پر از حرف های غیر تخصصی و غلط

      کجای دنیا برای یک کسب و کار آزاد محدودیت سنی گداشتند؟
      اگر زیان ده باشد برای خریدار است به دولت چه ارتباطی دارد ...
      از طرف نهاد حاکمیتی صرفا ایمنی و امنیت ملاک است که لزوما ارتباطی به سن ندارد و معیارهای فنی دیگری مثل سایکل پروازی هواپیما و سیستم های اصلی آن مطرح می باشد

  • استاد آئرودینامیک دانشگاه 0 0

    جناب ناشناس
    سایکل پروازی و عمر بالای هواپیما بر هزینه های نگهداری می افزاید و اقتصادی نیست ، در ضمن آیا می دانید خستگی فلز چیست؟ وقتی فلز سالها در ارتفاع پرواز می کند بمرور زمان دارای ترکهای موئی می شود که با چشم غیر مسلح قابل رؤیت نیست و خیلی راحت باعث سقوط هواپیما می شود.نگهداری هواپیمای بالای بیست سال هم غیر اقتصادی است و هم پرهزینه و هم نا امن،دوست عزیز تشریف بیاورید دانشگاه تخصصی تا اینرا به شما با مدرک اثبات کنیم.جنابعالی آفتابه را خرج لحیم می کنید و پیکان سال چهل و هشت می رانید،عزیز قدری مطالعه کن و برو خارج دوره بگذران و اینقدر ژورنالیستی اظهار فضل نکن!!!!!