| کد خبر: 201125 |

ایران خواستار اتمام هر چه زودتر راه آهن رشت-آستارا شد

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با معاون نخست وزیر آذربایجان از پیشرفت در موافقت ترجیحی میان تهران و باکو خبر داده و خواستار اتمام هر چه زودتر راه آهن رشت-آستارا شده است.

تین نیوز

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با معاون نخست وزیر آذربایجان از پیشرفت در موافقت ترجیحی میان تهران و باکو خبر داده و خواستار اتمام هر چه زودتر راه آهن رشت-آستارا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ریل نیوز٬تشدید فشارهای اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام، مقامات کشورمان را بر آن داشته تا جهت کاهش فشارها و گردش مبادلات اقتصادی، توجه بیش از پیشی را بر مراودات تجاری با ۱۵ کشور همسایه ایران اختصاص دهند. در این میان جمهوری آذربایجان از نقش بسزایی در تبادل مالی و اقتصادی با ایران برخوردار می باشد. توافقات سه جانبه تهران، مسکو و باکو در خلال ماه های اخیر موجب گرم شدن روابط فی مابین شده است.

در همین راستا معاون نخست وزیر آذربایجان به تهران اماده و با مقامات ارشد کشورمان به گفتگو پرداخته است. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و معاون نخست ‌وزیر آذربایجان شب گذشته راه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه و تسریع در روند اجرای توافقات مشترک را مورد بررسی قرار داده و تلاش مضاعف برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود را در راستای منافع دو ملت و ملت‌های منطقه مورد تاکید قرار دادند.

محمود واعظی شامگاه سه شنبه در پایان دیدار با «شاهین مصطفی یف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم زمینه‌سازی مناسب برای سفر قریب الوقوع الهام علی اف به تهران در پی دعوت رسمی دکتر روحانی، اظهار داشت: مصمم هستیم ظرفیت‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داده و اسناد و توافقاتی تهیه شود تا در جریان سفر رییس جمهور آذربایجان به امضا برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک با معاون نخست وزیر آذربایجان همچنین تصمیم گرفتیم تا کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قبل از سفر علی اف، در تهران برگزار شود و نیز مقرر گردید برنامه ریزی شود تا اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در آینده نزدیک برگزار گردد.

واعظی افزود: در این جلسه همچنین موضوع احداث خط آهن رشت- آستانه و اهمیت آن مورد تاکید قرار گرفت. این خط آهن، ترانزیت شمال- جنوب را کامل می‌کند و دو کشور علاقمندیم که هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت خوبی در خصوص موافقت تجارت ترجیحی بین دو کشور حاصل شده است، گفت: مقرر شد وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد جمهوری آذربایجان امور مربوط به این بحث را پیگیری کرده تا در سفر رییس جمهوری آذربایجان امضا شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان راهبردی است و در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داریم.

شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت و گو با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در سطح عالی قرار دارد، اظهار داشت: امروز در سایه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور، روابط تهران- باکو در عالی ترین سطح تاریخی خود قرار گرفته و جنبه استراتژیک یافته است.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان ادامه داد: روابط تهران- باکو در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجارت، حمل و نقل و امور بشردوستانه رو به توسعه بوده و مصمم هستیم این روابط را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.