| کد خبر: 201099 |

کانال مالی ایران – سوییس راه‌اندازی می‌شود

​​یک عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید یک کانال مالی مشترک میان ایران و سوییس برای مبادله کالاهای بشردوستانه راه‌اندازی خواهد شد.

تین نیوز

​یک عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید یک کانال مالی مشترک میان ایران و سوییس برای مبادله کالاهای بشردوستانه راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فریال مستوفی، اظهار کرد: براساس صحبت‌های مارکوس لایتنر، سفیر سوییس در ایران، این کانال مالی در آینده نزدیک کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، حوزه اصلی فعالیت این کانال در مبادله کالاهای بشردوستانه همچون دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سفیر سوییس گفته که این کانال مالی رقیب یا جایگزین اینستکس نخواهد بود و در صورت راه‌اندازی، ساز و کار متفاوتی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، با خروج دولت آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا اعلام کرد که همچنان از توافق هسته‌ای دفاع می‌کند و آماده است که در مسیر کاهش فشار تحریم‌ها به ایران کمک کند.

با وجود وعده‌های رهبران سیاسی اروپا و راه‌اندازی اینستکس، عملا اروپا در حمایت از برجام هیچ اقدام جدی انجام نداده و بسیاری از شرکت‌های اروپایی در این مدت حاضر به همکاری با ایران نشده‌اند.

جدیدترین آمارها از وضعیت تجارت ایران در سال جاری نشان می دهد که میزان تجارت مشترک ایران و اروپا به شکل قابل توجهی کاهش یافته و تنها آلمان در جمع پنج کشوری که بیشترین صادرات به ایران را دارند، باقی مانده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.