| کد خبر: 201093 |

گسترش پدیده فرونشست تا چند متری خطوط ریل ورامین

در حال حاضر فرونشست در این منطقه به چند متری ریل راه‌آهن رسیده است و عدم توجه به آن منجر به خسارت‌های ملی خواهد شد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی ورامین با تأکید بر اینکه این منطقه با 2 مخاطره گسل و فرونشست مواجه است، گفت: فرونشست در این منطقه به حدی است که به نزدیکی خط ریل راه‌آهن رسیده و اگر به آن توجه نشود، به خسارت ملی منجر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا کارخانه امروز در نشست تخصصی فرونشست که در سازمان نقشه‌برداری برگزار شد، با بیان اینکه ورامین با دو مخاطره مواجه است؛ یکی از این مخاطرات را عبور خط گسلی در این منطقه بیان کرد.

وی افزود: این گسل در حالی در ورامین گسترده شده است که در مناطق پیشوا و قرچک ساختمان‌سازی‌های گسترده‌ای انجام شده است و این ساختمان‌ها در حریم گسل‌های این منطقه بوده است.

وی خطر دوم این منطقه را پدیده فرونشست ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر فرونشست در این منطقه به چند متری ریل راه‌آهن رسیده است و عدم توجه به آن منجر به خسارت‌های ملی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی ورامین از همکاری فرمانداری این منطقه با نهادهای علمی به منظور پیشگیری از پدیده فرونشست خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 4 0

    یکی از دلایل مهم پُرریسک بودن محور گرمسار، که دوسال پیش به آن اشاره گردید ، همین مشکل اساسی ست ، که اگر پی گیری نشود و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته نشود ، به علاوه ی عوامل دیگر، قطعا به یک فاجعه و خسارت ملی منجر خواهد شد این پدیده نیاز به همکاری های فرا سازمانی دارد و صرفا در حیطه ی مسئولیت راه اهن نیست این پدیده دکل های برق فشار قوی و زیر ساختهای انتقال و توزیع برق را نیز تهدید می نماید، از سویی می توان با اصلاح الگوی کشاورزی و جلوگیری از فرسایش خاک در این منطقه از پیشرفت این خطر طبیعی جلوگیری بعمل آورد، حفظ خاک و بطور کلی محیط زیست، معادل با حفظ زندگی بشریست که باید قبل از وقوع برای آن چاره های بلند مدت و علمی اندیشید