| کد خبر: 201089 |

علاقه قرقیزستان به سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

در حوزه بنادر با توجه به اینکه ارتباط مستقیم قرقیزستان با آب‌های آزاد وجود ندارد سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد بسیار خوبی را ارائه کرد تا در بنادر کشور محل هایی برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستانی ها در نظر گرفته شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره عدم دسترسی مستقیم قرقیزستان به آب‌های آزاد، در مورد پیشنهاد 2 کشور به منظور افزایش ارتباطات دریایی و بندری توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، شهرام آدم‌نژاد در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ایران و قرقیزستان که با حضور وزاری راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل قرقیزستان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: بین ایران و قرقیزستان در شقوق مختلف حمل و نقل ارتباطات بسیار گسترده‌ای برقرار است و ظرفیت افزایش در این زمینه بسیار بالا است.

وی ادامه داد: در حوزه بنادر با توجه به اینکه ارتباط مستقیم قرقیزستان با آب‌های آزاد وجود ندارد سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد بسیار خوبی را ارائه کرد تا در بنادر کشور محل هایی برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستانی ها در نظر گرفته شود.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قرقیزستانی‌ها پیشنهادات خوبی را به منظور سرمایه‌گذاری در بنادر ارائه و از سویی درخواست کردند تا مناطقی به عنوان هاب باری برای آنها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۳ تفاهم نامه ای در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بین ایران و قرقیزستان به امضا رسید و در این کمیسیون مشترک بر اجرای آن تأکید خواهیم کرد و در حوزه هوایی نیز سعی می کنیم بین دو کشور پرواز مستقیم ایجاد شود.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی ارتباطات خوبی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد و به منظور افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه نیز مذاکراتی صورت خواهد گرفت، گفت: صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و مسکن نیز جزو پیشنهادات قرقیزستانیها بود و ایران نیز استقبال کرد تا جزو اولویت‌های مذاکرات طرفین باشد.

وی ادامه داد: در حوزه لجستیک نیز به ویژه در هاب‌هایی که بتوان توزیع کالا را در این 2 کشور انجام داد می‌توانیم ارتباطات مشترک زیادی داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.