| کد خبر: 201073 |

◄ شرح اقدامات راه‌آهن برای راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای

جهت دستیابی به اهداف مورد نظر لازم است توجه بیشتری به توسعه مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در طرح‌های توسعه زیربنایی و ناوگان شرکت قطارهای حومه‌ای در راه‌آهن صورت گیرد.

تین نیوز

قطار حومه‌ای یا Commuter Rail در تعریف کلی به نوعی از قطارها گفته می‌شود که برای اتصال شهرهای اقماری به کلان شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام مسئولان قرار است امسال شرکت قطارهای حومه‌ای در مجموعه راه‌آهن تأسیس شده و قطارهای حومه‌ای در این شرکت راه‌اندازی شوند.

در این زمینه سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن مدتی پیش گفته بود: تأسیس چنین شرکتی، موجب تقویت شرایط موجود قطارهای حومه‌ای می‌شود و می‌تواند منشأ تحول در حومه‌ کلان‌شهرها باشد.

به گزارش تین نیوز، اسدالله اسدبیگی کارشناس ریلی در مورد تاسیس و راه‌اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای پاورپوینتی (فایل پیوست) تهیه کرده و در اختیار تین نیوز قرار داده که در آن ضمن تشریح احکام مرتبط با راه‌آهن در برنامه ششم توسعه و ارایه نقشه خطوط ریلی کشور به شرح اقدامات و تمهیدات لازم توسط شرکت راه‌آهن برای راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای و اهداف جابه‌جایی مسافر در مسیرهای حومه‌ای نیز پرداخته است.

وی در این مطلب تاکید کرده است: جهت دستیابی به اهداف مورد نظر لازم است توجه بیشتری به توسعه مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در طرح‌های توسعه زیربنایی و ناوگان شرکت قطارهای حومه‌ای در راه‌آهن صورت گیرد.

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.