| کد خبر: 201028 |

بررسی پیشنهادات شورا در مورد الزامات بودجه ۹۹ شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران پیشنهادات خود درباره الزامات و سیاست‌های بودجه ۹۹ شهرداری را مورد بررسی قرار دادند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران پیشنهادات خود درباره الزامات و سیاست‌های بودجه ۹۹ شهرداری را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز بررسی پیشنهادات اعضای شورای شهر در مورد سیاست‌ها و الزامات بودجه ۹۹ شهرداری تهران روی میز بررسی قرار گرفت و در ابتدای جلسه مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه با بیان اینکه کلیات سیاست‌ها و الزامات به تصویب رسیده است اما اعضای شورای شهر پیشنهاداتی را مطرح کردند، گفت: تعدادی از این پیشنهادات به دلیل آنکه صرفا اصلاح عبارتی بود، انجام شد اما مابقی پیشنهادات نیاز به تصویب و نظر اعضای شورای شهر دارد و بر همین اساس می‌بایست در صحن شورای شهر مطرح شود.

در ابتدای بررسی پیشنهادات حجت نظری پیشنهاد داد که توسعه ورزش همگانی در راستای سلامت اجتماعی، نشاط، توسعه بهداشت روان و ایجاد شهروند مشارکت‌جو و مسئولیت‌پذیر به سیاست‌های بودجه ۹۹ اضافه شود که با اکثریت رأی اعضا این پیشنهاد به تصویب رسید.

در ادامه حق‌شناس پیشنهاد داد که در حوزه تحقق پایدار اهداف فرهنگی و اجتماعی، واژه حقوق و تکالیف شهروندی نیز اضافه شود که این پیشنهاد نیز رأی آورد.

اعضای شورای شهر تهران همچنین پیشنهاد دادند که در این طرح سیاست‌ها و الزامات بودجه ۹۹ شهرداری، موظف شود که برنامه اولویت‌محور و تحقق پذیری را که شورای شهر برای مدت زمان باقی مانده از عمر مدیریت شهری تدوین کرده با منابع درآمدی و بودجه مبتنی بر پروژه‌های اعلامی از سوی کمیسیون‌ها در نظر بگیرد که این متن نیز به لیست پیشنهادات اضافه شد.

در ادامه پیشنهاد حجت نظری مبنی بر اینکه در تدوین برنامه‌ها مشارکت فعال شورایاران، سازمان‌های مردم نهاد و... نیز در نظر گرفته شود با رأی اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه پیشنهادی در شورای شهر در خصوص آنکه بودجه بعد از چند سال به جای انقباضی به صورت انبساطی بسته شود نیز مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا این مسئله نیز به عنوان یکی از الزامات اولیه بودجه به تصویب رسید.

در ادامه حجت نظری پیشنهادی مطرح کرد که براساس آن احصای املاک خریداری شده شهرداری در مناطق مختلف و پیش‌بینی سازوکار مناسب جهت اجاره دادن و بهره‌برداری از املاک و مستغلات شهرداری و همچنین بهره‌گیری موثر از نیروی انسانی موجود به منظور افزایش درآمدهای پایدار مورد توجه قرار گیرد که شهربانو امانی در واکنش به این پیشنهاد گفت: در مورد املاک بحث جدی داریم و دغدغه داشتیم که شهرداری به جد به آن پاسخ نداد و حتی حاضریم دو فوریتی بیاوریم که شهرداری ملزم به شفاف‌سازی در مورد املاک شود.

در ادامه این پیشنهاد نیز عبارت بهره‌گیری موثر از نیروی انسانی موجود به منظور افزایش درآمدهای پایدار حذف شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که هر گونه برون‌سپاری و واگذاری امور شهرداری به بخش خصوصی که در چارچوب قوانین است، با تأیید شورا و کمیسیون‌های مربوطه باشد و این در حالی است که این واگذاری نباید بار مالی جدیدی به شهرداری وارد کند که بر همین اساس حجت نظری گفت: اگر ما به موضوع نیروی مازاد باور داریم و آن را بپذیریم باید تصمیم بگیریم که یا نیروها را تعدیل کنیم که با قاطعیت می‌گویم ما عرضه تعدیل نیرو نداریم و اگر نمی‌خواهیم نیروها تعدیل شوند باید کاری برای آن‌ها ایجاد کنیم نه اینکه الان شاهد برون‌سپاری فعالیت‌ها هستیم اما نیروی انسانی ما بیکار مانده است.

همچنین رسولی نیز با بیان اینکه برون‌سپاری اگر با چابک‌سازی باشد معنا پیدا می‌کند در غیر این صورت شهرداری هم تشکیلاتش توسعه می‌یابد و هم برون‌سپاری می‌کند به عنوان مثال در یک حوزه‌ای ۲۵۰۰ پست سازمانی وجود دارد و در این قسمت برون‌سپاری هم انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که شهرداری به صورت دوبل هزینه‌هایش را صرف می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نهایت اعضای شورای شهر تهران تمامی پیشنهادات خود را در خصوص سیاست‌ها و الزامات بودجه ۹۹ بررسی کردند که بسیاری از آن‌ها یا پس گرفته شد و یا به دلیل آنکه در قالب لایحه بودجه ۹۹ در نظر گرفته شده بود، حذف شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.