| کد خبر: 201005 |

◄ 500 دستگاه تاکسی نو، با سرمایه بخش خصوصی، وارد ناوگان شهری شد

مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی صبح امروز با حضور محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران و جمعی از مدیران شرکت خصوصی برگزار شد.

تین نیوز

قنادان در ابتدای این مراسم به آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: زمانی که نیمه دوم سال فرا می رسد آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی یکی از موضوعات پر اهمیت می شود. این در حالی است که اگر بخواهیم در سال های آینده با این مشکل روبرو نشویم باید از امروز، برای آن برنامه ریزی کنیم تا ریشه این مشکل در آینده حل شود.

به گزارش تین نیوز، قنادان در ادامه افزود: 202 هزار خودرو فرسوده در شهر تهران داریم که این موضوع نه در شان مردم است نه در شان رانندگان زحمتکش.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه نوسازی ناوگان فرسوده تنها یکی از راه های کاهش آلودگی هوا است گفت: نوسازی ناوگان شهری چهره مبلمان شهری را تغییر خواهد داد. 

وی افزود: وقتی به کشور دیگری سفر می کنیم ناوگان حمل ونقل عمومی آن نمادی از کلاس شهری و زیر ساختی آن را نشان می دهد. از همین رو نباید به تاکسی ها صرفا نگاه حمل و نقلی داشت.

او در ادامه ابراز کرد: اتفاقی که افتاده است نتیجه دو سال تلاش است. ما امروز شرکت هایی داریم که خودرومالک هستند و با افتخار می گوییم که 370 دستگاه اپتیما، 70 دستگاه پژو دوگانه سوز، 60 دستگاه سمند با شرایط شرکت خودرومالکی وارد ناوگان تاکسیرانی شهری خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه 500 فرصت شغلی در کشور با این اقدام انجام شده گفت: 300 هزار فرصت شغلی قابل افزایش خواهد بود.

قنادان با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت های حمایتی دولت صرفا در شرایطی امکان پذیر است که سرمایه گذار از شخصیت حقوقی برخوردار باشد تصریح کرد: اگر سرمایه گذار بخش خصوصی به عنوان فرد حقوقی وارد این حوزه شوند این ظرفیت را می توانند افزایش دهند.

قنادان با بیان اینکه به طور کلی ما سه دسته (A.BC) ناوگان تاکسی رانی داریم، گفت: ناوگان تاکسیرانی حدود 3 تا 5 درصد تاکسی برای خدمات لوکس سفر نیاز دارد که در حال حاضر ما 800 خودرو در این بخش داریم که که در مسیرهایی مانند فرودگاه از آن استفاده میشود که در راستای آن امروز 400 دستگاه خودرو به معنای افزایش 50 درصدی ظرفیت به آن اضافه شد.

او به فرسودگی 7 هزار ون تاکسی اشاره کرد و افزود: به دلیل گران بودن این خودروها کمتر کسی به حوزه نوسازی وارد میشود از همین رو لازم است سرمایه گذاران  به این بخش ورود کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.