| کد خبر: 201000 |

ثبت سفارش های اشتباه برای لاستیک کامیون داران دردسرساز شد

کریمی گفت: ثبت سفارش اشتباه باعث پر شدن انبار‌ها از لاستیک‌های غیر ضروری شده است.

تین نیوز

کریمی دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور با اشاره به اینکه متأسفانه مشکل لاستیک کامیون داران به دلیل برخی بی برنامگی ها هنوز برطرف نشده است، گفت: در زمان ثبت سفارش تنها برخی از سایز های لاستیک کامیون سفارش داده شد، که همین موضوع در شرایط کنونی زمینه ساز کمبود لاستیک شده است.

او افزود: هم اکنون سایز لاستیک های ۱۲ -۲۴، ۲۳۵ و ۸۲۵ در ۱۶ با کمبود شدیدی مواجه شده و ما در انبار ها با مازاد سایز لاستیک هایی مانند ۳۱۵ و ۳۸۵ روبرو هستیم.

کریمی تأکید کرد: در انبار ها هم اکنون لاستیک هایی با سایز هایی که در بازار نیاز نیست، روبرو هستیم که برخی از آن ها تاریخ انقضایشان به اتمام رسیده، اما مشتری برای آن ها وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران به کمبود لوازم یدکی از جمله قطعات و روغن موتور هم اشاره کرد و گفت: با افزایش دو مرحله ای قیمت روغن موتور مشکلاتی برای این صنف ایجاد شد به طوری که در بازه ای از زمان با کمبود شدید روغن موتور مواجه شدیم.

او همچنین از افزایش قیمت قطعات یدکی هم گله کرد و گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد از قطعات مهم کامیون ها در بازار وجود ندارد و این در حالی است که در شرایط کنونی مشکل اصلی کامیون داران فرسوده بودن ناوگان ها است که گریبان گیر آن ها شده است.

کریمی با اشاره به اینکه صنف حمل ونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هم اکنون میزان ناوگان های فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمان های مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمی گیرد.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران اظهار کرد: فرسودگی ناوگان باعث شده که میزان بهره وری در این صنف کاهش یابد و همین موضوع در برخی از مواقع زمینه ساز افزایش نرخ کرایه ها شده است.

او اظهار کرد: تاکنون چندین بار به مراجع مختلف برای تعویض ناوگان های فرسوده مراجعه کرده ایم، اما هر بار با پاسخ های وقیحانه روبرو شده ایم.

او تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر طرح تعویض ناوگان های فرسوده اجرایی شود چرا که در آینده با انبوهی از کامیون هاید فرسوده روبرو خواهیم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.