| کد خبر: 200997 |

نخستین اتوبوس ریلی در پرند تا پایان آذر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار تهران از بهره‌برداری نخستین اتوبوس ریلی در پرند تا پایان آذر خبر داد.

تین نیوز

استاندار تهران از بهره‌برداری نخستین اتوبوس ریلی در پرند تا پایان آذر خبر داد.

انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران همزمان با بازدید از ستاد انتخاباتی فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره میزان خسارات وارد شده به اموال عمومی و خصوصی در استان تهران در جریان اعتراضات هفته‌های گذشته، گفت: همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده، اگر خسارت‌هایی به مردم وارد شده باشد، پس از بررسی جبران خواهد شد. نیت و هدفمان این است که در اغتشاشات اخیر اگر خسارت دیده و خود فرد اقدام در مسیر اغتشاشات نکرده باشد حتما بررسی کرده و خسارت وارده را جبران خواهیم کرد.

او درباره با آماری از میزان خسارات وارد شده در استان تهران، افزود: در استان تهران ۲۹ جایگاه سوخت دچار حریق شده، بیش از ۱۴۰ شعبه بانک آسیب‌های جدی دیدند. همچنین ساختمان‌های فرمانداری در برخی از شهرستان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دچار خسارت شده و ۴۷ فروشگاه زنجیره‌ای در استان تهران بعضا دچار حریق شده یا مورد سرقت قرار گرفتند.

استاندار تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که عادی سازی فعالیت‌ها را آغاز کنیم، گفت: برای تمام فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها این تکلیف را قرار داده‌ایم که منظر عمومی شهر را به حالت اولیه بازگردانند.

محسنی بندپی گفت: همچنین از بانک مرکزی خواستیم که در مورد بانک‌های آسیب دیده، خیلی به دنبال مسائل مربوط به بیمه نباشد؛ بلکه سریعا آن‌ها را تجهیز کرده تا مردم از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند. تاکنون ۲۰ جایگاه سوخت به مدار بازگشته و امروز نیز ۳ جایگاه دیگر وارد مدار می‌شود. ۶ جایگاه باقی مانده تا دو روز دیگر وارد چرخه خدمت رسانی می‌شوند.

استاندار تهران با اشاره به تعداد افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات هفته‌های گذشته تصریح کرد: براساس آمار‌های اولیه ۲۰۲۱نفر در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند که بسیاری از آن‌ها بلافاصله با یک بازجویی و به دستور محاکم قضائی اگر به صورت احساسی و به دلیل عدم آگاهی و برای نخستین بار وارد جریانات شده بودند، بلافاصله بعد از دستگیری آزاد شدند؛ اما آن‌هایی که دستور گرفته و برای ایجاد مشکل برای در نظم و امنیت و آرامش مردم به خیابان‌ها آمده بودند و همچنین سوابقی نیز در پرونده‌شان وجود داشت، هنوز در مرحله بازجویی هستند.

او افزود: در جریانات اخیر در استان تهران ما دو شهید تقدیم کردیم و همچنین زخمی‌های نیرو‌های انتظامی بیشتر از زخمی‌های اغتشاشات گران بوده است.

محسنی بندپی درباره اظهارات فرماندار شهر قدس مبنی بر دستور شلیک به معترضان، گفت: منظور او این بوده که هر کسی وارد فرمانداری شد با استفاده از ابزار فیزیکی با آن‌ها مقابله کنند. در فرمانداری هیچ گونه اسلحه‌ای وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند. او به زودی توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهد داد.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با انتشار بوی نامطبوع عصر روز گذشته (دوشنبه) در تهران، بیان کرد: این بوی نامطبوع که قسمتی از مناطق تهران را گرفته بود با وزش باد و باران برطرف شده و اکنون شاخص آلودگی هوا کمتر از ۸۰ است که عدد قابل قبولی محسوب می‌شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست با استفاده از دستگاه سنجش میزان اکسید کربن و اکسید ازت بررسی کردند که همه آنها در حد نرمال بوده است، افزود: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته احتمالا منشأ بو از جنوب تهران بوده، زیرا در آن موقع ما دو ساعت وزش باد از سمت جنوب را داشتیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ۲۷ کانون بو در جنوب و جنوب‌غربی یعنی از شهرری تا فرودگاه امام (ره) وجود دارد گفت: مهم‌ترین آنها آرادکوه است که در این منطقه روزانه ۷۰۰۰ تن پسماند خانگی انباشت می‌شود. از این پسماند‌ها بوی نامطبوعی به وجود می‌آید و هنوز ما نتوانستیم آنجا را طبق اصول علمی ساماندهی کنیم.

او تصریح کرد: شهرداری تهران موظف شده که طرح پسماند را تدوین کند و هم‌اکنون با کارشناسان خارجی در حال مشورت است. ضمن آنکه قرار است محل آن نیز که اکنون چسبیده به تهران است به نطقه دیگری انتقال داده شود.

استاندار تهران مبنی بر اینکه چه زمانی متروی پرند به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ان‌شاالله با همکاری سازمان راه آهن تهران و وزارت راه و شهرسازی نخستین اتوبوس ریلی در پرند تا پایان آذر به بهره‌برداری می‌رسد.

محسنی بندپی ضمن ابراز رضایت از رسیدگی و روند ثبت‌نام داوطلبان تاکید کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی دارای یک قانون اساسی مردم‌نهاد هستیم که تمام صفحات آن تجلی حضور مردم است.

او افزود: اکنون نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان را با نظم و شفافیت برگزار خواهیم کرد و هر فردی که این صلاحیت را در خود می‌بیند که در تبیین قانون و نمایندگی مردم نقش داشته باشد، می‌تواند کاندیدا شود.

محسنی بندپی اعلام کرد: تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۴۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۸ درصد آن زنان و ۶ نفر نیز از اقلیت‌های مذهبی هستند.

استاندار تهران در پایان با بیان اینکه این انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در هفته‌های اخیر ما با انواع توطئه‌ها روبه‌رو بودیم که قصد داشتند امید مردم را ناامید کنند، گفت: حضور مردم در این انتخابات می‌تواند تجلی ایستادگی آن‌ها در برابر این توطئه و دلبستگی آنها به نظام اسلامی باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.