| کد خبر: 200982 |

مشهد مقصد نهایی سفر ریلی مسافران خارجی است

بررسی آمار سفر ریلی زائران و مسافران خارجی خراسان رضوی نشان می‌دهد ورود این افراد به مشهد حدود ۲ برابر خروج آنها با قطار است و این کلانشهر مقصد نهایی اغلب آنهاست.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: طی آبان ماه امسال چهار هزار و ۵۲۲ مسافر و زائر خارجی با قطار به مشهد وارد شدند در حالی که در این مدت ۲ هزار و ۸۹۱ مسافر با استفاده از ناوگان ریلی مشهد را ترک کردند.

مصطفی نصیری ورگ افزود: این آمار در ماه‌های دیگر سال نیز به همین مقدار و نسبت است که نشان می‌دهد مشهد در برنامه سفر این گردشگران مقصد نهایی است، یعنی تور  و سفرهایی زیارتی اتباع خارجی با قطار بیشتر از مبدا تهران و قم یا شهرهای دیگر آغاز شده و به مشهد ختم می‌شود و سپس این افراد از طریق فرودگاه مشهد عازم کشور خود می‌شوند.

وی ادامه داد: در آبان ماه سال جاری هفت هزار و ۴۱۳ مسافر و زائر خارجی با قطارهای مسافربری مشهد جابه جا شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است و بیشتر این مسافران و زائران از کشورهای عراق، پاکستان، هندوستان و کشورهای حاشیه‌خلیج فارس بوده‌اند.

شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه ۸۸ رام قطار مسافربری در مسیر ۳۰ شهر و مرکز استان و ۱۰ رام قطار باری به مقاصد تجاری مختلف به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن ۲ برابر میانگین کشور است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.