| کد خبر: 200965 |

لزوم اختصاص بخشی از درآمد افزایش قیمت بنزین به افزایش حمل و نقل عمومی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت و مدیریت شهری در توسعه حمل ونقل عمومی بر ضرورت توجه ویژه مجلس و دولت به حمل ونقل عمومی در بودجه ۹۹ تاکید کرد.

تین نیوز

علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه به عنوان یک شهروند هر روز از مترو و تاکسی برای رسیدن به مجلس استفاده می کنم گفت : متاسفانه وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت نه تنها بحرانی است که پس از افزایش قیمت حامل های انرژی مرزهای بحران را نیز سپری کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توزیع نامتوازن مانند تناسب نداشتن تعداد اتوبوس و  تاکسی ها، عدم راه اندازی خطوط مترو و فرسودگی ناوگان عمومی را عنوان ضعف زیرساختی ناوگان حمل و نقل عمومی و عوامل تشدید آلودگی هوا و ترافیک سنگین در کلانشهر میلیونی تهران دانست و اظهار داشت: متاسفانه عدم اجرای قانون هوای پاک و همراهی دولت در این بخش بر وضعیت بحرانی هوا افزوده است.

وی با تاکید براینکه وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران به هیچ وجه در شان و کرامت پایتخت نشینان نیست تصریح کرد: موضوع حمل و نقل عمومی تنها وظیفه نهادی مانند شهرداری ها نیست، بلکه باید دولت نیز با حمایت همه جانبه در این بخش و مشارکت بخش خصوصی این تکلیف را به انجام برساند، که متاسفانه طی سال های اخیر به رغم آنکه از سوی مجلس بر دولت تکلیف شده در توسعه حمل و نقل عمومی سهم دارد، اقدامی جهت تحقق این مهم صورت نگرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله امروز فقط انتقال و جابه جایی مسافر نیست به تناسب بین موضوع حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا، ترافیک، کاهش میزان مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: معتقدم وقتی حمل و نقل عمومی کارآمد و موثری را در دسترس شهروندان قرار می دهیم کاهش ترافیک و آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت و به تبع آن آرامش در شهر حاصل می شود.

یوسف نژاد تاکید کرد: معتقدم چند سالی است در موضوع حمل ونقل عمومی کم لطفی شده و اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین و از سوی دیگر وضعیت بحرانی آلودگی هوا و محدودیت های تردد وسایل نقیله شخصی، ناوگان عمومی پاسخگوی نیاز شهر و شهروندان نیست.

به گفته وی، از نیازهای مهم برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، ایجاد سیستم حمل و نقل کامل، منظم، گسترده و کارآمد می باشد. امروزه کشورهایی از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در حال رشد هستند که از یک سیستم کامل برخوردار باشند .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه ویژه دولت و مجلس به حمل ونقل عمومی در بودجه 99 تاکید کرد و گفت: باید بخشی از درآمد حاصل از آزادسازی قیمت بنزین به توسعه حمل ونقل عمومی و نوسازی ناوگان اختصاص یابد و از سوی دیگر تسهیلات لازم برای مشارکت بخش خصوصی در حمل ونقل عمومی از سوی دولت فراهم شود.

یوسف نژاد در پایان از حمایت و اهتمام ویژه مجلس به حمل و نقل عمومی در بررسی بودجه 99 تاکید کرد و گفت: امیدوارم دولت هم در نگارش بودجه به اهمیت حمل و نقل عمومی و توسعه ناوگان توجه کرده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.