| کد خبر: 200960 |

۱۰۶ شرکت حمل و نقل در جنوب کرمان فعال است

مسعود جمیلی، گفت: ۱۰۶ شرکت حمل و نقل در جنوب کرمان فعال است که در زمان آغاز حمل محصولات کشاورزی پاسخگوی نیاز کشاورزان و صاحبان کالا هستند.

تین نیوز

 جلسه سامان دهی حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان با حضور مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندارن، روسای سازمان های کشاورزی و صمت جنوب کرمان و دیگر دستگاه های متولی صادرات و حمل محصولات کشاورزی، در جیرفت برگزار شد.

«مسعود جمیلی»، در این جلسه با اشاره به اقدام موثر و هماهنگ سال گذشته این مجموعه در سامان دهی حمل و نقل و صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان، گفت: پیگیری نمایندگان مردم شهرستان های جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی و تذکر در صحن مجلس سبب شد تا زمینه صادرات محصولات کشاورزی هموار شود و وزارت جهاد کشاورزی و صمت نیز همت جدی برای بازشدن راه صادرات محصولات را دنبال کردند که در نتیجه بزرگترین چالش سال گذشته یعنی افزایش ارزش محموله قابل حمل و در نتیجه پرداخت به موقع کرایه ناوگان و ایجاد انگیزه برای رانندگان جهت عزیمت به منطقه را با موفقیت پشت سرگذاشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، به عزم جدی سازمان راهداری و حمل و نقل در جهت تامین به موقع ناوگان حمل و نقل جهت حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان، اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسات متعدد با مدیران عامل شرکت های حمل و نقل در جنوب کرمان و رصد شرایط برای صدور به موقع بارنامه ها، 106شرکت حمل و نقل در جنوب کرمان فعال است که در زمان آغاز حمل محصولات کشاورزی پاسخگوی نیاز کشاورزان و صاحبان کالا می باشد.

وی، با تاکید بر برنامه ریزی برای باز شدن راه صادرات محصولات کشاورزی در امسال، اظهار داشت: زمانی‭ ‬که‭ ‬قیمت‭ ‬محصول‭ ‬اُفت‭ ‬کند‭ ‬مشکل‭ ‬ساز‭ ‬می‌شود‭ ‬و‭ ‬هزینه‭ ‬حمل‭ ‬برای‭ ‬تولید‭ ‬کننده‭ ‬رقم‭ ‬زیادی‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬درخواست‭ ‬کاهش‭ ‬هزینه‭  ‬حمل‭ ‬را‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬مشکل،‭ ‬دشواری‭ ‬سالیان‭ ‬سال‭ ‬جنوب‭ ‬است که با برنامه ریزی روی صادرات می توان این مشکل را از پیش پای کشاورز بر داشت. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

جمیلی، اضافه کرد: هر ساله در اوج برداشت محصولات کشاورزی با توجه به آمار مستند صدور سیستمی بارنامه روزانه بیش از 2هزار کامیون از مبدا جنوب کرمان محصولات کشاورزی را به بازارهای هدف حمل می کنند که این رقم حجم زیادی از حمل بار در یک بازده زمانی 6 ماهه است.

با آماده سازی زیر ساخت های حمل و نقل، هیچگونه مشکلی در تامین ناوگان حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان وجود نخواهد داشت

«مجتبی محمودی»، با اشاره به جدیت برنامه ریزی در حوزه این اداره کل با هدق حمل و نقل به موقع محصولات تولیدی کشاورزان جنوب کرمان به بازارهای هدف توسط ناوگان حمل و نقل، گفت: همکاری و تیمی عمل کردن در زمینه حمل و نقل محصولات کمک قابل توجهی به حمل به موقع و به وجود نیامدن خلل در تردد ناوگان خواهد کرد.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، از آمادگی کامل مجموعه حمل و نقل در این اداره کل برای ورود جدی به حمل و نقل محصولات کشاورزی در فصل بار، خبر داد و افزود: با تشکیل تیم های بازرسی شهرستانی، کمک از صنف حمل و نقل در جنوب کرمان و آماده کردن زیرساخت های صدور به موقع بارنامه هیچ گونه مشکلی در تامین ناوگان حمل و نقل در جنوب کرمان وجود ندارد.

 کوتاهی مسئولان، در حل مشکل صادرات محصولات کشاوری خسارت های زیادی به معیشت کشاورزان وارد می کند

«احمد حمزه»، در این جلسه با تشکر از اقدام موثر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در سامان دهی و حمل به موقع محصولات کشاورزی جنوب استان در سال گذشته و پیگیری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در زمینه صاردات محصولات تولیدی، گفت: از این ۲ مجموعه می خواهیم با همدلی و همراهی بیشتر زمینه حمل به موقع و کم هزینه محصولات کشاورزی را در امسال نیز فراهم کنند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که هزینه های تولید محصولات رقم سنگین را روی دست کشاورزان می گذارد، خاطرنشان کرد: می طلبد در حوزه حمل و نقل بار سنگین دیگری به کشاورزان وارد نشود.

وی، با اشاره به این که در مجلس شورای اسلامی از تمام توان برای کمک به بحث صادرات محصولات و حمل و نقل استفاده خواهیم کرد، افزود: شغل کشاورزی عمده شغل مردم در این منطقه است که هرگونه کوتاهی مسوولان امر خسارت‌های سنگینی به زندگی و معیشت مردم وارد خواهد کرد. 

تامین لاستیک کامیون ها، روغن و قطعات یدکی با قیمت مناسب از راهکارهای جذب ناوگان حمل و نقل جنوب کرمان

«سعید برخوری»، در این جلسه از توجه ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان به حمل و نقل محصولات کشاورزی تشکر کرد و گفت: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به حمل و نقل محصولات و پیگیری صادرات محصولات کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، از در نظر گرفتن مشوق های حمل و نقلی برای رانندگان جهت حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان را خواستار شد و گفت: کمک به تامین لاستیک کامیون ها، روغن و قطعات یدکی با قیمت مناسب از جمله راهکارهای جذب ناوگان حمل و نقل به جنوب کرمان است که وزارت صمت می تواند با همکاری سازمان راهداری این مهم را محقق کند.

متقاضیان دریافت لاستیک تریلیر به اداره کل راهداری جنوب کرمان مراجعه کنندپ

«مسلم مروجی فرد»، نیز در این جلسه با اشاره به واگذاری بحث تنظیم بازار میوه شب عید به سازمان صنعت ،معدن و تجارت، گفت: با رایزنی های صورت گرفته اقدامات خوبی در جهت تامین میوه شب عید در حال انجام است و به زودی این روند اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، همکاری استانداری کرمان را در جهت تامین مالی خرید و ذخیره سازی میوه شب عید خواستار شد و بیان داشت: بیش از یکهزار و 800 حلقه لاستیک تریلر در انبار عوامل توزیع لاستیک جنوب استان در انبارها ذخیره شده است که متقاضیان می توانند برای دریافت لاستیک و ارائه مستندات پیمایش از اداره کل راهداری نسبت به تهیه لاستیک اقدام کنند.

گفتنی است؛ در این نشست فرمانداران شهرستان های جنوبی استان نیز با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالا در حوزه شهرستان های، خود خواستار توجه جدی به بحث نظارت بر شرکت های حمل و نقل، اختصاص به موقع ناوگان برای حمل محصولات شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری شبستان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.