| کد خبر: 200922 |

همایش تهران هوشمند ۱۸ و ۱۹ آذر در برج میلاد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری پایتخت جزئیات برگزاری سومین رویداد تهران هوشمند را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری پایتخت جزئیات برگزاری سومین رویداد تهران هوشمند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری دومین رویداد تهران هوشمند، گفت: این همایش یکی از برنامه‌های کلانی است که تحت عنوان تهران هوشمند داریم.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران تصریح کرد: برنامه تهران هوشمند برنامه اصلی شهرداری برای حرکت به سمت شهر‌های هوشمند است.

او با بیان اینکه در سال ۹۷ بیشتر درگیر برنامه‌ریزی‌ها بودیم و از سال ۹۸، اجرای برنامه‌ها شروع شد، گفت: هم‌زمان که برنامه‌ها تکمیل می‌شود برنامه تهران هوشمند به فاز اول اجرایی می‌رسد.

او با بیان اینکه این همایش برای تهران نیست و از سایر شهر‌ها هم در این همایش شرکت می‌کنند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در این همایش اقدام به تبادل اطلاعات و دانش کنیم.

فرجود با بیان اینکه اولین برنامه با رویداد تهران نوآور است، گفت: برای ارائه نیازمندی‌های شهر تهران کار را با مراکز دانشگاهی شروع کرده‌ایم.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه بعدی گذر از نوآوری شهری است که با همکاری شهرداری در میدان هفت‌تیر برگزار می‌شود، گفت: در این هفته دو چالش داریم که یکی کاربرد هوش مصنوعی و تحویل داده‌ها است و دیگری هم که این کار با همکاری دانشگاه امیرکبیر آغاز شده است.

او با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه شهردار و رئیس شورای شهر تهران حضور می‌یابند، گفت: همایش در روز ۱۸ و ۱۹ آذر در برج میلاد برگزار خواهد شد.

فرجود با بیان اینکه شعار برنامه امسال داده محوری است، اظهار کرد: عناوین نشست‌های تخصصی این همایش شامل چالش‌های اشتراک‌گذاری و تبادل داده‌های شهری، مدیریت هوشمند پسماند، مدیریت هوشمند ترافیک و سبک زندگی شهر هوشمند است.

او با بیان اینکه ۸ کارگاه ارائه محصول داریم، گفت: امسال مانند پارسال نمایشگاه ویژه استارت‌آپ داریم که ۵۰ استارت‌آپ مختلف که طی سال گذشته با ما همکاری کرده‌اند، در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با بیان اینکه یک نمایشگاه ثانویه هم داریم، گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه معکوس در حوزه مدیریت شهری است و برخلاف نمایشگاه‌های مرسوم که به عرضه محصولات و توانمندی‌ها اختصاص دارند مبتنی بر اعلام نیاز‌های فناورانه است.

او تصریح کرد: در این نمایشگاه ظرفیت‌های توسعه‌ای و نیازمندی‌های فناورانه زیرمجموعه‌های مدیریت شهری که پیش از این مستند‌سازی شده و به صاحبان فناوری ارائه شده معرفی می‌گردند و از صاحبان فناوری خواسته می‌شود، در این بازه زمانی مشخص فناوری‌های خود را در حوزه‌های مورد نیاز به برگزار کنندگان معرفی کنند.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با بیان اینکه در سامانه تهران من سرویس‌های جدیدی اضافه شده است، گفت: به هر شهروندی که پرونده‌ای در حوزه شهرسازی داشته باشد می‌تواند به کارتابل خود مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کند.

فرجود با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ را ارتقا داده‌ایم، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من هر گونه مشکلات شهری خود را از طریق ارسال عکس، فیلم و حتی مکانی که مشکلی در آن وجود دارد، اعلام کنند.

او در خصوص سرویس‌های دیگر تهران من ادامه داد، در حال حاضر امکان شارژ کارت بلیت‌ها به صورت آنلاین فراهم شده است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از طریق سامانه اقدام به شارژ کارت بلیت خود کنند.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با بیان اینکه پارک حاشیه‌ای را در منطقه ۲ راه اندازی کرده‌ایم و اکنون ۱۲ هزار متر زیر پوشش ما است، گفت: در فاز بعدی طرح پارک حاشیه‌ای در منطقه مرکزی تهران اجرا خواهیم کرد.

فرجود با بیان اینکه در حوزه نوآوری چند برنامه داریم، که یکی توسعه نواحی نوآوری است، گفت: در فاز اول چند منطقه برای این کار انتخاب شده‌اند که تمرکز طرح‌های هوشمند در آنجا خواهد شود، ولی در حال حاضر این طرح بیشتر در منطقه ۶ متمرکز است، زیرا بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این محدوده فعالیت می‌کنند. مراکز نوآوری را در تمام مناطق تهران توسعه خواهیم داد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص تفاهمات انجام شده با معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: بعد از همایش پارسال تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات منعقد شد که هر دو تفاهم‌نامه بسیار به ما کمک کرده و توانسته‌ایم در توسعه مراکز نوآوری همکاری‌های مشترک کنیم.

او در خصوص تأثیر ایجاد سامانه تهران من بر روی کاهش ترافیک تهران، گفت: قرار نبود سامانه تهران مسئله ترافیک را حل کند، زیرا ترافیک شهر موضوعی نیست که با نرم‌افزار تهران من حل شود.

فرجود خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کار ما این است که داده‌های ترافیکی را در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم برای انتخاب مسیر خود تصمیم بهتری بگیرند.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص بودجه همایش امسال، گفت: این کار با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و بار مالی آن برای شهرداری پایین است، فرجود در خصوص تحلیل‌های سازمان فاوا نسبت به وضعیت ترافیکی معابر پس از اجرای طرح ترافیک جدید گفت: در اینجا مجموعه‌ای کار می‌کنند که باید برای سیاست‌های شهر ابزار آماده کنند و سیاست‌ها در مقام ابزار اعمال شده است.

او با بیان اینکه طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ پارامتر‌های طرح ترافیک بیشتر شده‌اند، اظهار کرد: در سال ۹۶ طرح ترافیک فقط ۳ حالت داشت، اما امسال ۲۸۰ حالت برای آن وجود دارد و اینکه نتیجه اجرای این طرح چه شده است، معاونت حمل ونقل ترافیک باید پاسخ دهد، ولی ما با این روش‌ها توانسته‌ای تولید آلاینده‌ها را کمتر کنیم، ولی برای اینکه شهر کمتر آلوده شود، کافی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.