| کد خبر: 200921 |

نباید ماشین‌های بی‌کیفیت با مصرف سه‌برابری سوخت تولید شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک مشهد گفت: مردم نباید اتومبیل بی‌کیفیت با مصرف سه‌برابری سوخت داشته باشند و همچنان قیمت سوخت افزایش داشته باشد. در هیچ‌کجای دنیا این کار را نمی‌کنند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک مشهد گفت: مردم نباید اتومبیل بی‌کیفیت با مصرف سه‌برابری سوخت داشته باشند و همچنان قیمت سوخت افزایش داشته باشد. در هیچ‌کجای دنیا این کار را نمی‌کنند.

مجتبی بهاروند در خصوص افزایش استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: با توجه به افزایش بنزین استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی بیشتر شده است. در حمل‌ونقل عمومی حدود 15 تا 20 درصد به‌ویژه در مترو افزایش داشته‌ایم که البته این آمار بیشتر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت موجود، حمل‌ونقل عمومی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و اکنون نیز تلاش خود را در بالابردن کیفیت خواهیم کرد. در مصوبه‌ای اعلام شد که می‌توانیم 60 واگن به خط یک مترو اضافه کنیم. اگر دولت در این زمینه به ما کمک کند قطعاً ظرفیت خط یک و دو بالا خواهد رفت.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: قصد داریم پیشنهاداتی از طریق شورای عالی به دولت و مجلس اعلام کنیم تا بخشی از این مابه‌التفاوت سوخت را در اختیار کلان‌شهرها و حمل‌ونقل عمومی قرار دهند. با استفاده از این بودجه می‌توانیم تعداد اتوبوس‌ها را افزایش و خط سه مترو را تکمیل کنیم، کارهای اساسی انجام دهیم و کیفیت حمل‌ونقل را بالا ببریم. 

بهاروند ادامه داد: در بخش تاکسیرانی و اتوبوس به دلیل استفاده از سوخت گازی مشکلی نیست، اما اصل‌ و اساس کار این است که وقتی قیمت سوخت افزایش داده می‌شود که کیفیت حمل‌ونقل بالا برده شود. مصرف سوخت خودروهای فرسوده و همچنین خوردروهایی که ما تولید می‌کنیم، دو تا سه برابر مصرف سوخت اتومبیل‌های خارجی است.

وی تصریح کرد: کار درست آن است قبل از افزایش سوخت هزینه‌ای به حمل‎‌ونقل عمومی داده شود تا کیفیت را بالا ببرد و همچنین اتومبیل‌های باکیفیت وارد کنند و استاندارهای سخت‌گیرانه‌تری برای خودروسازان داخلی در نظر گرفته شود. متاسفانه ما بدون در نظر گرفتن کیفیت فقط تیراژ خوردو را بالا برده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک مشهد گفت: مردم نباید اتومبیل بی‌کیفیت با مصرف سه برابری سوخت داشته باشند و همچنان قیمت سوخت افزایش داشته باشد. در هیچ‌کجای دنیا این کار را نمی‌کنند. با وجود سردشدن هوا سیستم گرمایشی حمل‌ونقل عمومی فعال شده و تا کنون مشکلی نبوده است.

بهاروند تاکید کرد: امسال هیچ افزایش قیمتی در خصوص بهای بلیت نخواهیم نداشت. همچنین در سال جدید، اگر این بودجه به ما تعلق بگیرد افزایش قیمت نخواهیم نداشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.