| کد خبر: 200863 |

ضرورت ارائه تسهیلات لازم به موتورسیکلت‌های فرسوده در تهران

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ضرورت دارد تسهیلات لازم به موتور سیکلت‌های فرسوده در تهران ارائه شود تا این وسایل هم تعویض شوند.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ضرورت دارد تسهیلات لازم به موتور سیکلت های فرسوده در تهران ارائه شود تا این وسایل هم تعویض شوند.

 محمدرضا بادامچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تهرانی ها از تسهیلات تعویض موتورسیکلت های فرسوده با کارمزد ۴ درصد محروم هستند، گفت: در حال حاضر و طبق آمار مسئولین، تعداد موتورسیکلت هایی که در تهران تردد می کنند ۱۱ و نیم میلیون است که حدود ۷ میلیون از این موتورسکیلت ها عمر بالایی داشته و بیش از ۱۰ سال از عمر آن ها می گذرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به این موتورسیکلت ها کارت سوخت هم تعلق نمی گیرد که این مسئله باعث می شود تا در زمینه تعویض آن ها مشکلاتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما پیش از این هم در زمینه آلوده سازی هوا از طریق موتورسیکلت ها پیگیر بوده ایم و قطعا این مسئله شرایطی را فراهم کرده است که باز هم این موضوع را پیگیری کنیم، ادامه داد: قطعا ضرورت دارد تسهیلات لازم به موتور سیکلت های فرسوده در تهران ارائه شود تا این وسایل هم تعویض شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه چرا مصوبات و قوانین مجلس در زمینه آلودگی هوا اجرایی نمی شود، افزود: این مسئله بدون شک به عدم اجرای قوانین از سوی دولت بازمی گردد و این مسئله خود به یکی از مصیبت های کشور تبدیل شده است و البته این مسئله به سایر امور هم تسری پیدا کرده است.

بادامچی تصریح کرد: چندی پیش معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا فیلترهای ماشین های سنگین حذف شود که در این زمینه مسئولان ذیربط می توانستند فراخوان دهند تا تولیدکنندگان داخلی در این زمینه پای کار آیند و این فیلتر حذف نشود، اما متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت هم این دستور را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه مجلس باید بیش از این  در مورد آلودگی هوا حساسیت و نظارت داشته باشد، گفت: دستگاه های دولتی باید در زمینه آلودگی هوا پاسخگو باشند چراکه قوانین لازم در این زمینه وجود دارد./

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.