| کد خبر: 200849 |

افزایش خودروهایی که غیر استاندارد دوگانه‌سوز شدند

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، استقبال زیادی برای دوگانه‌سوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است که باید نظارت ویژه انجام شود.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، استقبال زیادی برای دوگانه‌سوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است که باید نظارت ویژه انجام شود.

سعید قیصر درباره اقدامات صورت گرفته برای اضافه کردن سوخت CNG به خودروها، اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین استقبال زیادی برای دوگانه‌سوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است و اگر در این حوزه دستگاه‌های ذیربط نظارت نکنند، فساد زیادی شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: اگر سازوکار دوگانه‌سوز کردن خودروها ساختارمند نباشد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و ما خواهان این هستیم که خودروهایی که تبدیل به دوگانه‌سوز می‌شوند، اسناد مالکیت آن خودروها نیز تغییر پیدا کند و این موضوع در سند درج شود. 

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور یادآور شد: کارگاه‌های غیراستاندارد بایمت‌های قابل توجهی نسبت به دوگانه‌سوز کردن خودروها و نصب CNG اقدام می‌کنند که این موضوع در آینده مشکلات زیادی را برای خودروها ایجاد می‌کند بنابراین وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و شرکت پخش گاز باید جلوی این فساد را بگیرد. 

قیصر گفت: شرکت پخش باید تمهیداتی را در نظر داشته باشد که سوخت به صورت استاندارد و سیستماتیک توزیع شود و وزارت صمت نیز باید با متخلفین در این حوزه برخورد کند از سوی دیگر شرکت‌های تولید مخازن نیز باید عرضه و فروش آنها مشخص و سیستماتیک باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای معاینه فنی مخازن CNG چه تسهیلاتی در نظر گرفته‌اید، گفت: ما محدودیتی برای معاینه فنی تاکسی‌ها و خودروهایی که دارای مخازن CNG هستند، نداریم و در طول یک روز اقدامات آنها انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.