| کد خبر: 200822 |

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۲ کشته و ۲۵۶ مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این استان در یک هفته گذشته ۲ کشته و ۲۵۶ نفر مصدوم برجا گذاشت.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این استان در یک هفته گذشته ۲ کشته و ۲۵۶ نفر مصدوم برجا گذاشت.

محسن جلیل روز یکشنبه اظهار داشت ۱۵۰ ماموریت تصادفی ظرف هفته گذشته تاکنون انجام شده و آمبولانس‌های اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند و خدمات اورژانسی ارائه کردند.

وی افزود: در یک هفته گذشته ۲ نفر پیش از رسیدن نیروهای اورژانس به محل حادثه جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مدت مذکور۷۷ ماموریت شهری و ۷۳ ماموریت جاده ای انجام شده و  تعداد ۱۲۱ نفر در تصادفات شهری و ۱۴۴ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم شد.

جلیل بیان کرد: گرچه آمار تصادفات به علت وسعت کم سرزمینی این استان و جمعیت کم آن نسبت به دیگر استان ها در آمار های رسمی خود را بسیار نشان نمی دهد اما اگر موضوع آمار تصادفات و تعداد کشته ها و مصدومان ناشی از سوانح ترافیکی در این استان نسبت به جمعیت و مساحت خود استان بررسی شود ارقام معناداری به دست می آید.

بر اساس آخرین آمار به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۷ نفر امسال، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۷۹ درصدی داشته است.

 شهریور ماه امسال با ۲۶ فوتی در صدر ماه های پرحادثه در زمینه حوادث رانندگی بوده و ماه های فروردین و خرداد با ۲۳ و ۲۲ فوتی بعد از آن قرار دارند. 

بر اساس آمار های پلیس، بیش از ۹۰ درصد حوادث جاده ای به سبب خطاهای انسانی رخ می دهد پس نیاز است موضوعی به نام فرهنگ ترافیکی در کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.

این استان بیش از ۴۰ گردنه برفگیر و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.