| کد خبر: 200820 |

وزارت کشور به اجرای قانون هوای پاک اهتمام کند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به لزوم اجرای ماده ۹ و ۱۰ قانون هوای پاک در خصوص افزایش و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری تاکید کرد و از وزارت کشور خواست نسبت به اجرای این قانون اهتمام کند.

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به لزوم اجرای ماده ۹ و ۱۰ قانون هوای پاک در خصوص افزایش و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری تاکید کرد و از وزارت کشور خواست نسبت به اجرای این قانون اهتمام کند.

مجید فراهانی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورا با اشاره به قانون هوای پاک گفت: یکی از ابزارهای کاهش آلودگی هوا توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزین نمودن استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین و شخصی است.

وی گفت: بر همین اساس مطابق ماده ۹ قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی، وزارت‌کشور موظف است با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران)، زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را ظرف مدت ۵ سال از محل منابع درآمدی ماده (۶) این قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا صفر نمودن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی ـ بنزینی(هیبریدی) و خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت برقی، به انجام برساند.

فراهانی ادامه داد: علاوه بر این مطابق ماده ۱۰ این قانون وزارت‌ کشور موظف است از محل درآمدهای عمومی شهرداری‌ها و بودجه عمومی خود در قانون بودجه (هریک به‌میزان پنجاه درصد)، ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری را به میزان سالانه پنج درصد(۵%) با اولویت کلانشهرها و شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش دهد.  

عضو شورای تهران افزود: متاسفانه برغم این وظایف قانونی ما شاهد عدم تامین حتی یک دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور پس از تصویب این قانون بوده ایم.  

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران با توجه به اهمیت موضوع در اجرای بند ۲ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره اجرای ماده ۹ و ۱۰ قانون هوای پاک در خصوص افزایش و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری  به وزیر محترم کشور تذکر می دهم.

فراهانی ابراز امیدواری کرد با اقدام به موقع و موثر و اهتمام رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور شاهد توجه به اجرای قانون هوای پاک و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری برای ادای حق مردم باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.