| کد خبر: 200790 |

:

◄ کاهش تعرفه دیرکرد کانتینر برای شرکت های خارجی

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از کاهش تعرفه توافقی ارزی دیرکرد کانتینر شرکت های خارجی از فردا خبر داد.

تین نیوز

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از کاهش تعرفه توافقی ارزی دیرکرد توقف کانتینر شرکت‌های خارجی از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مسعود پل‌مه در نشست خبری که امروز برگزار شد با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت های بزرگ کشتیرانی از همکاری با ما سر زدند. از همین رو از اواخر اردیبهشت سال جاری، ما تعرفه هزینه حق توقف کانتینر را در جهت جلوگیری از ورود هیجان به بازار تغییر دادیم. 

دبیر کل انجمن کشتیرانی افزود: مذاکراتی با بخش‌های مختلف اقتصادی (دولتی و خصوصی) داشتیم و به توافقاتی رسیدیم و در مذاکرات خود با شرکت های خارجی که با ما تعامل داشتند به توافق رسیدیم که نرخ هزینه دیرکرد کانتینر( حق توقف کانتینر) را بر اساس فرمولی که طی 35 سال گذشته داشته‌ایم محاسبه کنیم. 

پل‌مه با بیان اینکه این تعرفه از فردا اجرا خواهد شد گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد و بخش قابل توجهی از هزینه های حمل و نقل در توقف کانتیر را کاهش دهد.

او اضافه کرد: ما در این رابطه دو نوع تعرفه در کشور داریم که نوع اول تعرفه توافقی و انعقاد قرارداد است که اگر این اتفاق نیفتد باید از تعرفه شورای عالی هماهنگی کشور تبعیت کنیم. 

او با ارائه آماری مبنی بر اینکه تا پایان آذر ماه امسال 1 میلیون و 900 هزار TEU ورودی کالا داشته ایم که 1 میلیون و 500 هزار TEU تا پایان سال افزایش می یابد گفت: زمانی که قرار باشد زمان توقف در بنادر افزایش پیدا کند به تبع نرخ مصرف کالا در بازار بالا می‌رود برای مثال اگر قرار باشد یک کانتینر به ارزش 500 تومان روزانه حدود 900 روز در بنادر به انتظار ترخیص بماند نرخ تعرفه تمام شده یه قیمت کالا اضافه خواهد شد.

او در ادامه به موضوع سوخت کم سولفور در شناورها اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی برای تولید سوخت کم سولفور داشته ایم و از دولت جناب روحانی می خواهیم که بیشتر به این مسئله ورود کنند که هزینه های متعددی را به مالکان کشتی تحمیل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.