| کد خبر: 200787 |

۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در قابل طرح ابرار آماده سازی شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ کومتر راه روستایی در قابل طرح ابرار آماده سازی شدند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ کومتر راه روستایی در قابل طرح ابرار آماده سازی شدند.

سومین جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با تشکیل پنل مدیرکل و معاونین و با حضور کلیه روسای ستادی و شهرستانی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه خدمت در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی پایان ناپذیر است و با تقدیر از همکاران مشارکت کننده در طرح ابرار، خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی، امدادرسانی به مناطق سیل زده و سفر هیئت دولت به استان گفت: کار در این مجموعه بی وقفه است و به فراخور فصول، مناسبت ها، میزان تردد‌ها و ترافیک جاده‌ای و همچنین وقوع بحران‌ها تلاش و خدمت همیشگی در آن جریان دارد.

ارسلان شکری با بیان اینکه موقعیت آذربایجان غربی از نظر تعداد پایانه‌های مرزی، قرارگیری کریدور‌های مختلف ملی و بین المللی، میزان راه‌های روستایی و بین شهری بسیار مهم و حیاتی است، اضافه کرد: با توجه به آغاز طرح راهداری زمستانی می‌بایست کلیه آمادگی‌های لازم در این مورد فراهم شده و نسبت به آماده سازی راهدارخانه‌ها با توجه به میزان اعتبارات، تامین نیرو‌های کارگری نمک پاش و نیرو‌های موقت برای طرح راهداری زمستانی با شرط دارا بودن تخصص رانندگان پایه یک ویژه و تشکیل قرارگاه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با نیرو‌های پای کار و آماده به خدمت به صورت شبانه روزی اقدام شود.

او با تاکید بر ضرورت تعیین کشیک‌های راهداری زمستانی و قرارگاه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد: در تعیین این کشیک‌ها هیچ تفاوتی بین پست و سمت نباید وجود داشته باشد، همه همکاران و مسئولان اداره کل باید برای خدمت رسانی آماده باشند، اولویت و هدف نهایی برای مجموعه اداره کل و سازمان خدمت و تامین راحتی و آسایش مردم است و در این عرصه خدمت تفاوتی بین هیچ رده و پستی وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تخصیص اعتبارات مناسب برای تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری، خرید لاستیک و تهیه روغن ماشین آلات خبر داد و یادآور شد: در اجرای عملیات راهداری هیچ مرزی وجود ندارد و می‌بایست در صورت نیاز شهرستان‌های همجوار نسبت به امدادرسانی، همکاری و تامین ماشین آلات و نیرو‌های مورد نیاز اقدام شود.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت دپوی ماسه و نمک در راهدارخانه‌ها در اسرع وقت اظهار داشت: ۴۰۰ کومتر راه روستایی در قابل طرح ابرار آماده سازی شدند که این میزان دو برابر سهمیه اختصاصی به استان است و عملکرد بسیار ارزنده‌ای به شمار می‌رود.

شکری انجام عملیات خط کشی در محور‌های ارتباطی استان را یکی از ضروریات دانست و گفت: با توجه به افزایش تردد از مرز‌ها و محور‌های ارتباطی استان نیاز است اقدامات ایمنی بصورت فیزیکی نیز افزایش پیدا کند تا امنیت تردد مسافران جاده‌ای به طور کامل فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه نرخ‌های حمل و نقلی استان هیچ افزایش نداشته است، اضافه کرد: در صورت هرنوع تغییری در نرخ کرایه‌ها باید به شدت برخورد‌های قانونی اعمال شود و اگر این نرخ‌ها از سوی شرکت‌های سایر استان باشد نیز نسبت به انجام مکاتبات در جهت جلوگیری از این تخلف اقدامات لازم انجام گیرد.

او همکاری با اساتید دانشگاهی در جهت انجام تحلیل‌های آماری و علمی با هدف تعیین علل وقوع حوادث جاده ای، بهینه سازی امور و افزایش راندمان کاری مجموعه را خواستار شد و افزود: باید برنامه ریزی‌ها علم محور بوده و براساس ترافیک موجود نسبت به انجام مطالعات فنی و آسفالت هرکدام از محور‌ها اقدام شود که در این صورت امکان تصمیم گیری‌های سریع در اینخصوص بیشتر خواهد شد.

شکری با تاکید بر تشویق پیمانکاران به بهره مندی از فرصت اوراق تسویه در جهت رفع مطالبات ادامه داد: رعایت انضباط مالی در اقدامات بسیار ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ادامه این جلسه بصورت تشکیل پنل مدیرکل و معاونین در جهت پاسخگویی به مسائل مطروحه از سوی روسای شهرستانی و ستادی با موضوعات نحوه اجرای بهینه طرح راهداری زمستانی و همچنین اجرای گسترده طرح‌های ابرار و آسفالت محور‌های ارتباطی بین شهری و مسائل مربوطه به حوزه حمل و نقل و پایانه‌های مرزی استمرار یافت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.