| کد خبر: 200767 |

تکمیل اولین پل بزرگراهی غول‌آسای بین مرزی روسیه و چین

عملیات ساخت‌وساز پل غول‌آسایی که روسیه و چین را به هم متصل می‌کند، بر روی رودخانه آمور تکمیل شد. این پل و بزرگراه تاریخی قرار است روابط اقتصادی دو کشور را تقویت کند.

تین نیوز

عملیات ساخت‌وساز پل غول‌آسایی که روسیه و چین را به هم متصل می‌کند، بر روی رودخانه آمور تکمیل شد. این پل و بزرگراه تاریخی قرار است روابط اقتصادی دو کشور را تقویت کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از راشاتودی، عملیات ساخت‌وساز پل غول‌آسایی که روسیه و چین را به هم متصل می‌کند، بر روی رودخانه آمور تکمیل شد. این پل و بزرگراه تاریخی، اولین مورد در نوع خود می‌باشد و قرار است روابط اقتصادی دو کشور را تقویت کند.

به وسیله این پل شهر هیهه در شمال چین، به شهر بلاگووشچنک در شمال شرقی روسیه در سوی دیگر رودخانه آمور (که چینی‌ها آن را هیلونجیانگ می‌نامند) متصل شد. این پل بیش از ۱ کیلومتر (۰.۶ مایل) طول دارد و بخشی از پروژه آزادراهی ۱۹.۹ کیلومتری متصل‌کننده دو کشور است.

این پروژه جاه‌طلبانه ۳۰۰ میلیون دلاری در دسامبر ۲۰۱۶ آغاز شد و دو بخش عظیم این پل کابلی در پایان ماه می به هم متصل شدند. حالا دو طرف با اعلام پایان عملیات ساخت‌وساز، راه را برای بازگشایی این مسیر در آوریل ۲۰۲۰ هموار کردند.

فرماندار منطقه آمور روسیه، واسیلی اورلوف، در جشن اعلام تکمیل ساخت این سازه، گفت: این پل از اهمیتی استراتژیک برای ما برخوردار است.

وزیر توسعه شرق دور روسیه، الکساندر کوزلوف هم در این باره گفت: پس از عملیاتی شدن این مسیر، حجم بار عبوری از آن ۸ برابر سابق شده و به ۴ میلیون تن خواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.