| کد خبر: 200721 |

◄ یک مقام صنفی: خودروهای پلاک عمومی از تخفیف‌ عوارض برخوردار شوند

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور خواستار اعمال تخفیف 50 درصدی به خودروهای عمومی در پرداخت بدهی‌های قبلی و همچنین عوارض جدید شد.

تین نیوز

در حالی‌که معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از قسطی شدن عوارض الکترونیکی برای خودروهای سنگین و عمومی خبر داده است دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور خواستار اعمال تخفیف 50 درصدی به خودروهای عمومی در پرداخت بدهی‌های قبلی و همچنین عوارض جدید شد.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین‌زاده در توضیح این درخواست خود اظهار کرد: رانندگان فعال در بخش حمل و نقل مسافری جاده‌ای، در چند سال اخیر از یک طرف شاهد رشد بی‌حساب و کتاب مبلغ عوارض ‌بزرگراهی خودروها و از طرفی دیگر ‌با افزایش اتوبان‌های ناقص و کوتاه مواجه بوده‌اند که برای استفاده از آنها متحمل پرداخت ‌عوارض هستند.

بیشتر بخوانید:

وی به تین نیوز گفت: این موضوع  به خصوص برای رانندگان سواری کرایه ‌بین‌شهری که در تعیین نرخ کرایه آنان چنین هزینه‌هایی در نظر گرفته نشده و نمی‌شود و آنها موظف به خدمات‌دهی با کرایه‌های مصوب هستند، به یک معضل جدی تبدیل و موجب کاهش ‌درآمد روزانه و نارضایتی آنان شده اما تاکنون از سوی هیچ سازمانی  توجهی به این موضوع نشده است.

این فعال صنفی تاکید کرد: مدتی پیش به دنبال الکترونیکی شدن عوارض، شرکت متولی عوارض آزادراه‌ها با ‌عدم دریافت عوارض باجه‌ای از خودروهای ‌عمومی و با توجه به این‌که قبلاً درخواست‌هایی مبنی بر ‌معاف شدن خودروهای عمومی از پرداخت ‌عوارض سوی رانندگان مطرح شده بود، این شائبه را به وجود آورد که خودروهای عمومی از پرداخت ‌عوارض معاف شده‌اند و بر این اساس رانندگان با طیب خاطر ‌از بزرگراه‌ها استفاده کرده و با گمان بر معافیت، اقدامی در جهت پرداخت عوارض الکترونیکی انجام ندادند.

به گزارش تین نیوز، حسین‌زاده افزود: اما ‌پس از مدتی، رانندگان ناوگان عمومی با پیامک‌هایی شوک‌آور از سوی ‌شرکت متولی  مبنی بر بدهی سنگین بابت عوارض استفاده از بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها ‌و الزام به پرداخت این مبالغ  ‌مواجه شدند. 

‌وی خاطرنشان کرد: در این خصوص اعتراض‌های زیادی از سوی ‌انجمن‌ها و رانندگان به جهت عدم اطلاع‌‌رسانی قبلی و ایجاد شفافیت لازم به شرکت متولی ارایه شد ‌اما شرکت مذکور که در این موضوع به دلیل عدم شفاف‌سازی مقصر ‌بود، هیچ توجه‌ای به این اعتراض‌ها نکرد و فقط ‌به جهت حصول یقین از دریافت مبالغ مذکور، اعلام کرد حاضر است «جهت رفاه حال ‌رانندگان!» مبالغ انباشته شده قبلی را به‌طور اقساطی و طی چند قسط دریافت ‌کند.‌

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور، اظهار کرد: این در حالی است که شرکت مذکور پیش از این، اعلام کرده بود خودروهای عمومی در ‌پرداخت عوارض حداقل از  50 درصد ‌تخفیف بهره‌مند خواهند بود که متاسفانه این تخفیف را ‌نه تنها در بدهی قبلی اعمال نکرده بلکه در ‌حال حاضر هم به بهانه تکمیل نبودن زیر ‌ساخت‌های خود در جهت شناسایی ‌خودروهای خدماتی و عمومی، از اعمال این تخفیف طفره ‌می‌رود. ‌

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.