| کد خبر: 200703 |

مجلس پیگیر تامین سوخت کم ‌سولفور ناوگان ملی کشتیرانی

در فاصله ۵ هفته‌ای تا اجرای قانون سازمان بین المللی دریانوردی(IMO)،عضو کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری‌ها برای تامین سوخت کم‌سولفور ناوگان ملی کشتیرانی خبر داد.​

تین نیوز

در فاصله ۵ هفته‌ای تا اجرای قانون سازمان بین المللی دریانوردی(IMO)،عضو کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری‌ها برای تامین سوخت کم‌سولفور ناوگان ملی کشتیرانی خبر داد.​

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد مرادی با بیان این که نقش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد کشور بی بدیل است، اظهار کرد: حمل و نقل دریایی جایگزینی هم‌شان خود ندارد و انصافاً کشتیرانی در این بخش بدون جایگزین است.

وی با اشاره به اثرگذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایداری کشور و نظام در زمان جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه، تصریح کرد: این مجموعه حمل و نقلی همواره در نوک پیکان حمله دشمنان کشور بوده است.  علی‌رغم تمام بدخواهی‌های دشمنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار روی پای خود ایستاده و عملیات خطیر حمل و نقل دریایی کشور را به سرانجام رسانده است.

وی با بیان "مجلس این آمادگی را دارد که با کمک متخصصان این مجموعه زمینه حمایتی لازم را برای آن فراهم سازد، گفت: مجلس همواره به حمایت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی مانند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به موضوع اجرای قانون سوخت کم‌سولفور از سوی IMO و چالش‌های احتمالی آن برای ناوگان ملی، افزود: اگر طی سال‌های اخیر صنعت بانکرینگ کشور مورد توجه قرار می‌گرفت نباید امروز دغدغۀ تأمین سوخت شناور‌ها وجود داشت.

مرادی با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون انرژی مجلس و جلسات آن با وزیر نفت و انجمن بانکرینگ کشور برای تأمین سوخت کم‌سولفور، یادآور شد: وزارت نفت در این رابطه قول همکاری داده است، نمایندگان نیز وظیفۀ خود می‌دانند از هر راه و روشی برای دور زدن تحریم‌ها از جمله تأمین سوخت مورد نیاز ناوگان ملی حمایت کنند.

بر اساس قانون سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) از اول ژانویه 2020 میلادی (11 دی ماه) کشتی‌ها فقط مجاز به استفاده از سوخت کم سولفور (نیم درصد گوگرد) هستند و در غیر اینصورت با مشکلات جدی تردد در آبهای بین‌المللی مواجه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.