| کد خبر: 200663 |

نقش ۳۰درصدی خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران

نماینده مردم تهران در مجلس از محیط زیست و شهرداری خواستار ارائه گزارشی از نحوه هزینه کرد بودجه کاهش آلودگی هوا شد و بر ضرورت بومی سازی فناوری خودروهای برقی تاکید کرد.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس از محیط زیست و شهرداری خواستار ارائه گزارشی از نحوه هزینه کرد بودجه کاهش آلودگی هوا شد و بر ضرورت بومی سازی فناوری خودروهای برقی تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس از محیط زیست و شهرداری خواستار ارائه گزارشی از نحوه هزینه کرد بودجه کاهش آلودگی هوا شد و بر ضرورت بومی سازی فناوری خودروهای برقی تاکید کرد.فریده اولادقباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه خودروهای فرسوده نقش 30 درصدی در آلودگی هوای تهران دارند، گفت: یکی از مهمترین لوایح تصویبی مجلس در حوزه حفظ محیط زیست لایحه هوای پاک است که هر چند بر اساس این لایحه دستگاه‌ها باید به وظیفه خود برای نوسازی خودروهای فرسوده اقدام می کردند اما بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات نوسازی بی توجهی و صنعت خودرو هم به تعهدات خود به صورت صد در صدی عمل نکردند بنابراین در حال حاضر شاهد تردد خودروهای فرسوده در پایتخت هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته وزارت کشور سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران( سیمفا ) را راه اندازی کرد تا خودروها در مبادی ورودی توسط دوربین‌های مدار بسته کنترل شده  و ملزم به دریافت معاینه فنی شوند.

وی خودروهای تک سرنشین را یکی از عوامل موثر در افزایش آلودگی هوای پایتخت دانست و گفت: تعداد زیادی از شهروندان به دلیل آلودگی هوا به بیماری‌های ریوی، تنفسی و قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند و سلامتی سالمندان، مادران باردار و کودکان هم در معرض تهدید قرار دارد بنابراین باید برای حل معضل دائمی آلودگی هوا چاره اندیشی کرد.

برقی کردن خودروها، عاملی موثر در کاهش آلودگی هوا

این نماینده مردم در مجلس دهم، برقی کردن خودروها را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست و افزود: نیاز است زیرساخت‌های این مهم فراهم و آماده شود؛ دولت و وزارت صمت باید به این سمت و سو حرکت کنند البته واردات برای ما مقرون به صرفه نیست و نیاز است فناوری خودروهای برقی بومی‌سازی شود.

اولادقباد از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمانی نظارتی و همچنین شهرداری و شورای شهر تهران خواستار ارائه گزارشی در سطح ملی در مورد نحوه هزینه کرد بودجه کاهش آلودگی هوا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.