| کد خبر: 200652 |

‌‌لزوم تشکیل کمیته ضدتحریم در کشتیرانی

دبیر اتحادیه مالکان کشتی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد در بخش کشتیرانی هم کمیته ضدتحریم داشته باشیم، گفت: در حال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم تا بسته‌های حمایتی تعرفه‌ای در فضای تحریم‌ها داشته باشیم.

تین نیوز

دبیر اتحادیه مالکان کشتی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد در بخش کشتیرانی هم کمیته ضدتحریم داشته باشیم، گفت: در حال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم تا بسته‌های حمایتی تعرفه‌ای در فضای تحریم‌ها داشته باشیم.

‌یحیی ضیایی مهرجردی بیان کرد:‌ قطعاً اگر سوخت برای شناورهای تجاری با نرخ مناسب‌تری دراختیار ناوگان کشتیرانی قرار گیرد، این در قیمت تمام‌شده کالا مؤثر است. 

وی افزود: در حوزه شناورهای تجاری پیگیری‌های زیادی داشتیم، این شناورها تجاری کالاهای صادراتی را به کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نظیر قطر، امارات، کویت و عمان جابه‌جا می‌کنند.

‌دبیر اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: همه دنیا از شناورهای ملکی کشورشان به شکل خاصی حمایت می‌کنند، به طور مثال‌ ‌در عوارض بندری به آنها تخفیف می‌دهند و جایی تخفیف می‌دهند که این ناوگان نسبت به ناوگان خارجی قابل تخفیف باشد و در همه دنیا این کار انجام می‌شود؛ کشور روسیه برای شناورهایی که در حوزه دریای خزر فعال هستند، مزیت‌هایی در نظر می‌گیرد به عنوان مثال اگر قرار باشد یک شناور روسی و یک شناور خارجی وارد بندر آستاراخان شود، اولویت با شناور روسی است تا پهلوگیری کند، ضمن آنکه بسته‌های حمایتی برای شناورهای ملکی کشور خود دارند. 

لزوم تشکیل کمیته ضد تحریم

ضیائی با محکوم‌کردن تحریم‌ها علیه کشور ادامه داد: ما پیشنهاد داده‌ایم همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا کمیته تحریم علیه ایران راه‌اندازی کرده است، ما هم در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی، کمیته ضدتحریم در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم تا با بررسی مشکلات، نحوه حل و فصل آن را بررسی کند. 

وی افزود: در کشور ما کمیته‌ای با عنوان کمیته مبارزه با تحریم‌ها وجود ندارد، اما با کم‌کاری عده‌ای از مدیران در خودتحریمی فعال هستیم. 

اگر هزینه تمام‌شده برای مالکان کشتی کاهش یابد قیمت خدمات هم کمتر می‌شود

دبیر اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: همه تلاش ما این است که هزینه تمام‌شده برای مالکان کشتی را تا جایی که می‌توانیم کاهش دهیم تا بدین ترتیب بتوانند خدمات بهتری به صاحبان کالا بدهند و قیمت خدمات تمام شده خود را کاهش دهند تا بتوانند در بازارهای رقابتی جای پایی برای خود فراهم کنند. 

*همکاری مثبت سازمان بنادر در تعریف بسته‌‌های حمایتی تعرفه‌ای در تحریم‌ها

ضیائی با بیان اینکه در بنادر دو نوع تعرفه داریم، افزود: یکی تعرفه بر کشتی و دیگری تعرفه بر کالا است که موضوع ما تعرفه بر کشتی است که در این‌باره می‌توان به عوارض ورود به بندر، مباحث یدک‌کش‌ها،‌ چراغ دریایی، لایروبی و غیره اشاره کرد که در حوزه عوارض بر کشتی است.

وی ادامه داد: ما به دنبال کاهش قیمت تعرفه عوارض بر کشتی هستیم تا کشتی‌ها راحت‌تر به بنادر تردد کنند و هزینه‌های هنگفت متحمل نشود. 

‌دبیر اتحادیه مالکان کشتی درباره انتظارات تعرفه‌ای از سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: در این باره در حال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم تا بسته‌های حمایتی تعرفه‌ای در فضای تحریم‌ها داشته باشیم که البته نگاه سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه مثبت است، اما هنوز آن بسته‌ها عملیاتی نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.