| کد خبر: 200643 |

اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی

اطلاعاتی که برای خرید درب ساختمان باید بدانید

در یک ساختمان از دو نوع درب استفاده می شود. درب خارجی و درب داخلی. درب خارجی به درب حیاط و درب کوچه گفته می شود و درب داخلی عبارتست از درب اتاق ها و درب سرویس بهداشتی.

تین نیوز

 در یک ساختمان از دو نوع درب استفاده می شود. درب خارجی و درب داخلی. درب خارجی به درب حیاط و درب کوچه گفته می شود و درب داخلی عبارتست از درب اتاق ها و درب سرویس بهداشتی.

درب های داخلی در دکوراسیون یک ساختمان نقش بسزایی دارند و با انتخاب نادرست درب داخلی، طراحی ساختمان زیبا به نظر نخواهد رسید.

درب داخلی نقش جدا کننده را در ساختمان ایفا می کند و فضای داخل و خارج اتاق را از هم مجزا می کند و باعث ایجاد یک حریم خصوصی و حس امنیت خواهد شد به طوریکه تصور منزلی بدون وجود درب های داخلی و درب های اتاقی غیر ممکن است. انواع درب داخلی برای استفاده در یک ساختمان وجود دارد که بسته به بودجه مورد نظر و همچنین کاربرد درب انتخاب آنها صورت می گیرد.در این مطلب به انواع درب های داخلی به اشاره شده است.

انواع درب داخلی

درب HDF: درب HDF  کوتاه شده عبارتHigh Density Fiber می‌باشد و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و از درب های پرطرفدار به شمار می رود. این نوع درب ها را به دو صورت رنگ شده و بدون رنگ به مشتری عرضه می کنند که در مدل بدون رنگ این درب ها، خریدار پس از تحویل درب آن را رنگ آمیزی می کند. اما در حالتی که درب داخلی توسط کارخانه رنگ آمیزی شده باشد کیفیت بالاتری خواهد داشت و به صرفه تر است.

 

سیبسبسی

درب MDF: این مدل درب ها مخفف عبارت Medium Density Fiber می باشد. درب MDF  نسبت به درب های HDF از استحکام بیشتری برخوردارند اما قیمت بالاتری نیز دارند. به همین علت از این نوع درب ها به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده می شود و برای درب های داخلی و اتاقی از درب های HDF که هزینه کمتری دارند و همچنین سبک تر هستند استفاده می شود.

درب ABS: درب های ABS درب هایی ضد آب هستند و در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارند. از این رو این نوع درب ها را برای سرویس های بهداشتی که با آب سر و کار دارند استفاده می کنند. برای ساخت این نوع درب ها از پلیمر پلاستیکی استفاده می شود و یک لایه ضد آب نیز بر رویه لایه چوبی پرس می شود و درو تا دور کلاف را توسط رزین مخصوص می پوشانند تا مانع ورود آب و رطوبت به داخل درب شود. ساخت این نوع درب ها نسبت به انواع دیگر زمان بر می باشد. درب های ABS رنگ بندی های متنوعی دارند و نیاز به رنگ شدن ندارند.

درب HPL: این نوع درب ها در واقع درب HDF هستند که یک لایه ملامین رنگی روی آن ها پوشانده می شود و به علت این که دیگر نیازی به رنگ کردن ندارند نسبت به انواع دیگر درب ها کم هزینه تر می باشند. این نوع درب با سرعت بالایی تولید می شود و در مواردی که نیاز به تولید انبوه می باشد از این مدل استفاده می گردد. اما کیفیت این نوع درب ها نسبت به درب های اچ دی اف و ام دی اف کمتر است.

یسیب

نکات قابل توجه در انتخاب درب داخلی

• با اندازه گیری دقیق چهار چوب ها می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید. در صورتی که اندازه چهارچوب ها استاندارد باشد می‌توان از درب‌های استاندارد آماده استفاده کرد اما در صورتی که اندازه ها از استاندارد کمتر یا بیشتر باشند باید سفارش ساخت درب را داد.

• باید توجه داشت که برای سرویس های بهداشتی که در معرض آب و رطوبت هستند از درب‌های ضد آب استفاده کرد. اگرچه این نوع درب ها قیمت بالاتری دارند اما مسلما با خرید درب‌های ضد آب طول عمر بالاتری را برای درب ها خواهید داشت و به صرفه تر خواهد بود.

• بهتر است که رنگ درب داخلی را با توجه به نوع دکوراسیون و رنگ های به کار رفته در دیوارها و کفپوش ها انتخاب کنید و هارمونی و تناسب رنگ های اجزای ساختمان را رعایت کنید.

وب سایت ساختمون، مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل درب ضد سرقت، دوربین مدار بسته، کاغذ دیواری  و پنجره دو جداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.