| کد خبر: 200581 |

وانت‌بار‌ها و نیسان‌ها باید حمایت شوند تا اجناس گران نشود

یک عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس می‌گوید: پیگیر رفع مشکلات رانندگان وسایل نقیله سبک شهری متعاقب گرانی بنزین هستیم.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس می‌گوید: پیگیر رفع مشکلات رانندگان وسایل نقیله سبک شهری متعاقب گرانی بنزین هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، اگرچه به دلیل گازوئیل‌سوز بودن کامیون‌ها هزینه حمل و نقل با این وسایل نقلیه متعاقب گرانی بنزین افزایش نمی‌یابد، اما وسایل نقلیه سبک شهری و بین شهری از جمله وانت‌بار‌ها، نیسان‌ها و پیک‌های موتوری از این گرانی به شدت متاثر می‌شوند. وزارت کشور به عنوان متولی ستاد حمل و نقل و سوخت بلافاصله پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و در اولین اطلاعیه‌های صادره، به صراحت اعلام کرد که ناوگان بنزین سوزی که در شبکه طراحی شده از سوی این وزارتخانه در حرکت است، بر اساس پیمایش، مابه‌التفاوت ریالی دریافت خواهد کرد، اما درحالی‌که بیش از 10 روز از گرانی بنزین می‌گذرد هنوز ساز و کار مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

در یکی از تازه‌ترین اظهارنظر‌ها عباس قبادی (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت) گفت: در ستاد تنظیم بازار تاکید شده که وزارتخانه‌های کشور، صمت و نفت در جلسات مشترک، برای تغییر سهمیه بنزین وانت‌بارها همفکری کنند. البته وزارت نفت و کشور اقناع شده‌اند که سهمیه این بخش را افزایش دهند.

هادی بهادری (عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس) به ایلنا گفت: مجلس پیگیر سهمیه بنزین وانت‌بار‌ها و نیسان‌هاست و بر این باور است که باید رانندگان این وسایل نقلیه مورد حمایت قرار گیرند.

او ادامه داد: تاکید بر این است که با گران شدن بنزین اجناس و کالا‌ها گران نشود، حال آنکه وقتی هزینه حمل و نقل افزایش یابد در قیمت نهایی کالا تاثیر گذاشته و باعث افزایش تورم می‌شود.

این نمایند مجلس گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت صنعت داشتیم این مطالبات را بیان کردیم. باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گرفت و قبل از اجرای طرح ساز‌و‌کار‌های حمایتی مشخص می‌شد. تاخیر در حمایت از اصنافی که از گرانی بنزین متضرر می‌شوند، می‌تواند افزایش قیمت‌ها را کلید بزند که این اتفاق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.