| کد خبر: 200565 |

ردیفی در بودجه ۹۹ برای توسعه حمل‌و‌نقل پیش‌بینی شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت جلوگیری از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، توسعه حمل و نقل عمومی و حمایت از رانندگان تاکسی تاکید کرد.

تین نیوز

 عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت جلوگیری از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، توسعه حمل و نقل عمومی و حمایت از رانندگان تاکسی تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، روح‌اله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر ضرورت حمایت از حمل ونقل عمومی در پی سهمیه بندی و افزایش 300 درصدی قیمت بنزین تاکید کرد و گفت: باید توسعه حمل و نقل عمومی و نظارت‌ها بر حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار گیرد و مسئولان شهری با تشدید نظارت‌ها اجازه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی را ندهند.

دستگاه قضا اجازه ندهد سودجویان از شرایط موجود سوءاستفاده کنند

 عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کرایه حمل و نقل عمومی نباید افزایش یابد، افزود: در حال حاضر که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند می طلبد وزارت کشور، شهرداری‌ها و تاکسیرانی با اتخاذ تدابیر و نظارت مناسب از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی جلوگیری کنند تا فشاری به قشر ضعیف و متوسط جامعه وارد نشود؛ در این رابطه نیاز است بازرسانی به صورت محسوس و نامحسوس بر عملکرد رانندگان نظارت داشته باشند البته دستگاه قضا هم باید نظارت مناسبی را داشته باشد تا سودجویان از شرایط موجود سوء استفاده نکنند.

وی یادآور شد: مردم باید تخلفات رانندگان تاکسی را به تاکسیرانی اطلاع رسانی کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم با بیان اینکه بیش از این نباید به مردم فشار اقتصادی وارد کرد، گفت: مجلس به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت‌ها را نخواهد داد و نظارت مناسبی را در این رابطه خواهد داشت؛ بر این اساس طرحی در مجلس تحت عنوان ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از طرح مدیریت مصرف سوخت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تدوین شده البته حمایت از رانندگان در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

بابایی صالح با تاکید بر ضرورت ارتقا و توسعه حمل و نقل عمومی، یادآور شد: ناوگان عمومی باید ارتقا یابد و دولت باید همکاری مناسبی را با شهرداری داشته باشد تا استفاده مردم از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

 نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و استفاده از خودروهای شخصی موثر دانست و گفت: متاسفانه وضعیت حمل و نقل عمومی در  کلانشهرها به ویژه پایتخت مطلوب نیست و باید بهبود یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در کنار کمبود حمل و نقل بخشی از ناوگان کشور فرسوده است و تلاش چندانی برای نوسازی و از رده خارج کردن آنها نمی شود؛ در این رابطه می طلبد تعداد واگن های مترو، اتوبوس‌ها و تاکسی ها در کلان شهرها افزایش یابد و دولت تدابیر مناسب را در این رابطه اتخاذ کند.

ضرورت پیش بینی ردیفی در بودجه 99 برای ارتقا و توسعه حمل و نقل عمومی

 وی با تاکید بر ضرورت پیش بینی ردیفی در بودجه 99 برای ارتقا و توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: مجلس و دولت باید همکاری مناسبی را در این رابطه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.